Monday, April 4, 2011

Sudah Mula

Salam n hi.

Oh syukur gilak proses pembelian rumah berjalan lancar dan paling seronot adelah tiada langsung kene denda - kalo kes bank lmbat release payment kt pemaju. Member ada yg kene denda RM500, ade yg kene RM200++.


Ini adelah kerana aku ng laki aku mengambil langkah menjadi saiko ari2 call bank tnye dah release payment ke belom. Sudahnya rasanya bank jadi muak asik dengau suara aku ng laki aku selang seli dok tepon.


Bulan ini aku ng encek suami sudah memulakan tanggungjawab baru = membayar ansuran bulanan rumah yg bakal didiami setahun akan datang. Kitorg amik option bayar interest je dulu walopon natijahnya = tempoh bayaran akan terpanjang sket dalam bbrp bulan.


Ekceli bagus jugak amik option byr interest dulu dari bayar penuh siap2. Setiap pilihan yg dipilih ada hikmahnya bukan. Ohohoho!~


Daaa.

P/s: Ayah mertua sudah buley berjalan semula. Bakal turun KL dlm masa terdekat utk berurut. Balik dari johor ritu sempat bawak abg2 ipar melawat rumah yg sudah naik dinding dan bumbung. Sudah kire timing Nilai-Batu Pahat lebey kurang 3jam.

No comments: