Monday, January 18, 2010

Setel Sudah Bilik Aku

Salam n hi.

Ape ek latest apdet psl prep kawen? Xbyk. Tp sng citer psl bilik senggama aku da setel 50%. Alhamdulillah..


Ekceli sabtu lepas hnya plan nk ushar2 set perabot utk bilik. Ingt nk p Ikea saja tgk2. Jujur ckp, aku bukan fan ikea. Pnh g pon skali jek. Aku lagi prefer beli perabot kt kedai2 cina area umah aku.


Tapi last week aku n bapak tgk2 catalog ikea n try mix n measure sb catalog dia kan ada bubuh measurement skali. Sng citer, ngam2 masuk bilik aku. Bilik aku kecik je, xguna master bedroom. Sb sng nnt, pas kawen xyah nk pindah2 bilik.


Apekan daya, sabtu lepas aku mls nk p jauh2 sb ada keje opis aku bwk lik umah, jdnya aku harus limitkan ms utk kuar mengushar2. Sudahnya aku ng mak jalan2 area serdang ng seri kembangan. Senang citer area balakong aa. 


Ada 1 kedai perabot nama SK. Saper2 yg biasa lalu balakong dari mines nk je jusco cheras selatan akn nmpk SK Perabot neh belah kiri. Kedai dia berlambak cawangan dia. Cheras ada, taman perindustrian seri kembangan ada, kt kampung baru balakong ada, yg latest ada kt taman putra (kot nama dia), taman pas equine park tuh, sng citer trafik lite depan pasar borong selangor, korang amik kanan.


Aku p yg kt taman perindustrian seri kembangan. Ohohohoho!~Setelah aku meneliti katalog ng display, aku mendapati perabotnya sama ng yg ada kt bangi. Saper2 yg biasa lalu sungai ramal luar yg ada petronas sg ramal, ada kedai2 makan nama soho, rimba klasik n paling femes village view, haa misti pasan ada kedai2 perabot. 


Pastu mak aku ajak p kedai perabot cina kt area serdang. Dlm 5 menet perjalanan kete dari umah aku. Mak n bapak da biase kawtim ng cina neh kalo nk beli perabot n kusi meja.


Jujur ckp, dia xder display. Haa korg kene gagah tawakal beli dari dia sb kiter akn refer kt catalog, then dia akn call kilang tnye stok etc2. Xsmp smggu akn smp umah. Fuuhh ms mule2 (dlm 4thn lepas) bapak aku deal ng apek neh, mmg bapak aku tawakal jeee. Tp alhamdulillah mmg berkualiti n still tahan smp skg. Kusi dapo aku siap terhempas tergolek2 atas lantai still menten gagah perkasa. Ohohoho!~


Start dari tuh, apek tuh ng bapak aku mmg besfren aa kalo bab2 perabot kayu2 neh. Nak2 bapak mmg rigid to the max n tau jenis2 kayu etc2. Jgn la kencing bapak aku. Mmg ko kene sound tepek la pastuh.


Kedai neh pnya hrge mmg kilang pnya. Bg bapak, dia ckp murah laa. Aku mcm kosong xtau pe2, ye kan aje.


Oleh itu, mak telah mbawak aku kt kedai apek neh. Tgk2 catalog sume, aku bekenan. Seb bek apek tuh knl mak aku n dia ckp - u nnt kalo mau kawtim hrge, u bwk u pnya laki laaa. I buley deal ng dia.


Wahaahahahah!!!~~Dia sebut hrge 2k++ utk solid wood, n dia tnjuk cth kayu yg ada kt kedai dia. Ohh mmg solid kayu itu. InsyaAllah akn tahan lama. Apek tu mmg best. Dia soh aku snap gmbo perabot dlm catalog, balik umah tnjuk kt bapak.


Mmg aku bergegas pulang la kan. Balik, apdet sepantas munkin, bapak bekenan. Terus pas asar p balik kedai apek tu ng membawak bbrp RM sbg duit booking. Sb aku xmo amik skg. Bilik pon xcat lagi. 


Mmg bapak deal baaeekk pnya ng cina tuh. Alhamdulillah dpt dlm 1k++. Aahahahaha!~Aminn..Mmg within bajet aku aaa!~Tp xinclude tilam tau. Ahh tilam itu belakang kire. T ms aku nk wat full payment bln 6 nnt, aku byr skali tilam.


Oh yess, ikot schedule, bilik akn dicat bulan 5 nnt, n set perabot itu dijangka smp umah dlm bulan 6 atau 7. 


Di bawah adelah gmbo set itu dlm catalog n sedikit imbasan gmbo cadar aku nnt. Bilik akn dicat putih gading atau creme. Sng citer, ala2 dlm catalog gk laa bilik aku nnt.




InsyaAllah rabu depan aku ambek cuti utk bersama2 encek tunang wat movie marathon (kalo sempat aa). Sebab ingt nk p Gulatis carik kain nikah. 


Itu saja apdet utk mggu lepas. Mggu neh munkin xder sb aku bz arrange kompeni trip. Wekend mau p ushar2 hrge prizes n barang2 ng mbr opis aku.


Daaa.

No comments: