Wednesday, January 20, 2010

Y I Love Him

Salam n hi.

Mggu neh amat stresssssssssssssssssssssssssssssssssss~Ekceli start new yr je mmg da stresssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss~


Urup S sengaja dipjgkan utk menunjukkan betapa sungguh lama aku stressssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss~ InsyaAllah aku mampu manage stressssssssssssssssssssssss ini. Stresssssssssssssssssssssss ini tidak berkaitan lgsg ng keje kawen aku, tp berkaitan keje opis aku. 

Byk sunggow dogaan awal2 thn neh. Tp aku sgt menerima pandangan sorang sahabt opis - munkin ms ko nk kawen nnt, ko da xstress, n ko bayangkanlah yg kebahagiaan pas ko kawen nnt xterbanding ng stress ko skg.


Ayat minah neh mmg jiwang sb dia jiwang orgnya. Dia sorg je dak opis pompuan yg jiwang karat xley blah. Walopon aku rs nk muntah dgr, tp ekceli ada betulnya kata2 dia sb dia da kawen.


Kestressaaaan aku neh dipjgkan juge kt encek tunang. Bg saper2 yg meneka2, encek tunang adelah rakan sepejabat juge, tp len dept. Dia site base, aku opis base. Kire ok le tuh. Kalo 2 2 opis base mau muntah ari2 ngadap dia. Kang kawen, lagilah ari2 jmp.


Nape aku sayang encek tunang? Ekceli xperlu sb. Perluke ada sb utk sayang org? Korang aku xtau aa pk cemaner. Aku ekceli xder sb nape aku syg dia. Yg penting, dia tahan kepanas baranan aku, kekurang sabaran aku, keceluparan mulut aku ms menyumpah seranah org.


Xdinafikan since aku knl encek tunang, aku berusaha sedaya munkin utk mengurangkan sikap2 spt dinyatakan di atas. Alhamdulillah, sikit2 berjaya dikurangkan. Encek tunang pon sama. Dl, encek tunang antara engineer yg ditakuti oleh helpdesk opis, sb kalo salah kasi info, mmg carutan2 la dak2 neh kene, ko tadah telinge aa dgr. Skg, feedback aku dpt dari org2 lama kompeni neh, encek tunang mmg sudah lain. Lain dari segi sudah berjaya mengawal amarah, sudah sedikit kemas, sudah semakin berisi, n yg penting sudah mau kawen. 


Alaaa standard aa laki. Kasar mcm mn pon, ganas mcm mn pon, dlm ati ada taman maa. Pnh x korang dgr, aku pnh bca aa. Salunya dlm kapel tuh, ada sifat berlawanan. Kalo sorg panas, sorg akn sejuk. Kalo sorg bising, sorg akn diam.


Utk kitorg, dah lama br aku pasan. Encek tunang yg terkenal yg kebaranan dia, bila baran aku dtg, otomatik dia akn cool. Diam n dgr bebelan aku n carutan2 yg aku kuarkan ms curse manusia2 bodoh yg xreti respek aku n dia. Same goes ng aku. Bile encek tunang dtg emosi dia, otomatik aku cool. Dengar dia membebel xsudah (laki kalo membebel dasat, kalah pompuan).

Tp neh adelah keadaan b4 kawen. Pas kawen aku xsure n xbrani nk mengharap yg langit xkan pnh mendung utk kitorg. Pe aku buley wat adelah berusaha n berdoa keadaan neh akn bertmbah baik pas kawen. Aku perlukan lelaki yg bukan je bisa dgr luahan aku, tp juga mampu menyejukkan aku.


Munkin Allah ada sebab disebalik memperkenalkan aku ng encek tunang. Pas sethn stgh bercinta, n pas setgh tahun bertunang, n pas aku kenal famili dia upclose, pelan2 aku nmpk kesamaan famili aku ng dia.


Bapak aku sepesen bakal bapak mertuaku.

Mak aku sepesen ng bakal mama mertuaku dari segi mengkomplen hrge brg ms shopping. 


Perangai encek tunang sepesen perangai adik laki aku. Depa ank bongsu.
Cara mendidik dan membesarkan anak oleh famili kitorg sepesen.

Mulut kuat membebel encek tunang ms teman aku shopping sepesen ng adik aku membebel ms temankan cewek dia shopping.

Suke kehidupan kampung adelah kesukaan aku ng encek tunang.

Encek tunang aku peratikan ada chemistry ng mak aku. Mak aku salu paham keperluan n kehendak encek tunang berbanding keperluan n kehendak aku. Sampai kdg2 aku ckp - neh sape ank saper neh??? Mak akn sengeh2 kerang busok.


Yg penting, encek tunang sedikit sebanyak menyerupai bapak aku. Paling terang jelas n nyata adelah depa adelah perokok tegar. Pnh cobe benti, bapak aku tahan aa dlm 2 3 bulan, encek tunang hnya mampu bertahan xsmp 12 jam.


Dan juge, encek tunang dan adik aku sentiasa ada point yg sama utk mengutuk aku. Adik aku dah ada geng utk sama2 kondem aku. Maklumlah adek beradek 2 org je, so bila dpt tau bakal dpt abg ipar, kemain suke dia.


Jd, scr xlgsg, nmpk x nape aku sayang encek tunang? Hati n jiwa insyaAllah hampir sama. Org ley ckp ape saja psl aku kt encek tunang, n org ley ckp ape saja psl encek tunang kt aku. So what? 


Daaa.

No comments: