Friday, February 11, 2011

Off Pregnancy

Salam n hi.

Oh tidaaakk.. guwe belom mempunyai benih cinta lagi dalam rahim guwe. Munkin rezeki belom tiba. Cuma masa bulan 11 ritu aku mengalami chemical pregnancy. Nak tau ape tu? Gugel sendiri. Aku malas nk cite.

Stress? Sket tu ada aa. Lama2 ok. Mcm mn buley ok? Meh aku share kata2 positive dari encek suami mahupon kepale otak aku sendiri pk centuh.

1. Tuhan lebey tahu kemampuan diri aku dan encek suami
Start bulan 11 sampai la january baru2 neh, kami stress memikirkan hal menguruskan pembelian rumah. Gado ng org bank, berlari kesana sini menguruskan borang2 dan mcm2 lagi. Jadinya, aku pk bagus gk tidak pregnant dlm jangka masa sehingga bulan lepas sb let say aku neh pregnant plus muntah2 kaw2, perut cramp kaw2, susah gk nk menguruskan hal2 berkaitan rumah.

2. Badan aku masih lagi cuba beradaptasi ng hormon suami
Oh tetiap bulan aku sakit2. Cuma start abis period bulan 1 sehingga aku start period awal mggu arituh, aku sudah mule menunjukkan ciri2 pemulihan. Tiada sakit2. Kalo x, demam panas, pening kepala smp nk pitam dan mcm2 lagi. Kazen aku ckp time dia dulu lepas kawen smp la 6 bulan tempoh kawen, tetiap bulan demam panas + muntah2 mcm org peknen. Padahal xpon. Semuanya atas sebab badan mau beradaptasi ng hormon suami.

3. Memanjangkan lagi waktu untuk menjadi isteri yg terbaik untuk suami
Haa ini aku pk sendiri. Aku pikir, jikalau aku pregnant awal plus morning sickness kaw2 dan apa2 sewaktu dgnnya, munkin peratus untuk aku meningkatkan tahap ke'best'an menjadi isteri yg best akan berkurangan. Oleh itu sementara tengah idop berdua neh, aku berusaha sehabis daya aku untuk suami.


4. Have a better sex life and enjoy it~
Jujur bukan. Ahahahah!!~ Sile elaborate sendiri.

Apa2 pon aku tetap maukan benih kasih sayang kami akan menjadi. Tetiap bulan usaha kaw2 baik punya. Tapi aku ng encek suami tetap bare dalam kepala otak kitorg bahawasanya Tuhan mempunyai perancangan yg rapi kepada umatNya.

Kepada mana2 pengantin baru yg terasa stress bile org dok tanya2 soklan yg kiter xsuke, aku buley nasihatkan - Tuhan lebey tahu nape kiter xpregnant sekarang. Sementara belom ada isi, korang buley spend time berdua dengan lebey mantap lagi. Ohohoho!~


P/s: Usaha tangga kejayaan!!

Daaa.

3 comments:

Xora said...

nasib baik aku tak keje bank if tak, mungkin aku staff bank yg gaduh dgn ko, harus la kan aku aniaya blacklist kan. hahahah..

hanidatul shatira said...

thanx for da words...tuhan lebih tahu........stress for it even belum lagi 2 months wedding.....gilak dorang nih!!!!

Reen Tart Nenas said...

mereka memang suka sibuk. mungkin belum masanye. aku pun belum. so mari jenjalan :)