Tuesday, February 22, 2011

Meriah Sabtu dan Ahad

Salam n hi.

Sabtu dan ahad lepas amat hectic wekend kami laki bini.

Sabtu
Meraikan pasangan pengantin baru sepupuku si padil kt bachang sana. Fuuuhh amat menarek:

1. LAPAN jenis lauk yg berlainan; daging tetel masak asam pedas (must have kt knduri org melaka), ayam golek, ikan pari+terung masak kari, nangka masak lemak cili api, sambal udang, ikan keli pedas, ayam masak pedas gk kot (aku x amik), dan kambing masak ape ntah. Lagipon padil dan bapaknye adelah tokey catering kt bachang tuh haa. Lihat gmbo di bawah:
 Tgklah laki aku tuh haa. Kemain lagi dia. Dengan sengaje aku snap perut dia.

2. Khemah yg kalerful. Belang2 gitu. Pink ade, biru ade, ijo ade, coklat ade. Glemer ko!!~


3. Encek suami ckp - abah nampak hepi giler dpt jumpe kakak2 dia. Ofkos la bang oi, abah adelah adik manja.
  Bapak bersama akak2 dan adik bongsu beliau bertudung coklat.

4. Bergambo ng sepupu yg sedang memboyot 8 bulan. Amik aura kata orang.

5. Ofkos la amik gk gambo bersama encek suami. 

6. Last skali baru letak gambo pengantin. Isteri sepupu adelah inspektor polis kt cheras nun. Malam sebelumnya dah selamat dah aktiviti mercun bunge api bagai. Kene simbah ng air basuh pinggan pon malam tu gk. Saper la yg malang. Hah jgn xtau, walopon neh kenduri belah lelaki, ada gk sesi tukar2 baju. Aktiviti tukar2 baju dibuat sebelum majlis bermule kol 1.30PM. Masa berarak neh aku ng famili dah chow sb nk balik rembau ada urusan.
 

Ahad

Meraikan plak kenduri kawen mbr matrik kat Taman Warisan Pertanian Putrajaya nun. Maklumat yg aku dpt, kalau nk sewa, adelah RM1000, tanpa ada kusi meja. Tahniah Jaja!!~
 

Gambo 1st adelah Bedah, adik Jaja. Ekceli depa adelah kembar tahun. Jaja lahir bulan Januari 1984 pastu Bedah lak lahir December 1984. Bedah kawen dl last yr, skg tgh membunting. Oh dah 2 ari berturut2 aku bergambo ng orang bunting. Seronok plak raso eh. Ohohoho!~

Tahniah kpd semua pengantin baru!!~

P/s: Baju yg aku pakai kaler pepel itu adelah baju bertandang aku arituh.
Daaa.

3 comments:

Myra said...

first time tgk khemag belang2! sangat ceria :D
i like!
tq upload gmbr :D

Xora said...

aku takde baju tandang ~~ camne nak pakai T.T suka kaler ungu tu!

Puan T said...

myra: sharing is caring!!~
jorah: neh la 1st time aku pkai lepas mjlis kawen buln 10 ritu.