Friday, April 9, 2010

Cat

Salam n hi.

Bukan cat farish
Bukan cat kucing

Tapi cat bilik. Sabtu lepas aku kasik bapak rm100 utk service kete aku. Balik2 umah aku tnye bapak
Aku: Bah, xder belen ke bah duit td? (soklan yg menunjukkan aku da sengkek)
Abah: Hah belen ada. Tuh aku belikan cat bilik.
Aku: (dalam ati) Mak hai semangat betul bapak.


Sebab aku target segala aktiviti mengecat:
Cat bilik
Cat pagar
Cat porch
Cat luar dapo


Segala2nya bermule pd bulan 6. Akn tetapi bagi saper2 yg kenal bapak den, dia selagi ada masa lapang, selagi tuh dia akn buat. Nak2 skg neh adek laki aku tgh cuti ari ahad sb class da xder br abeh exam (dia amik part time class utk charge man).


Cat pagar yg baru 0.1% dah mule dijalankan sabtu lepas. Kalo sesaper dak2 serdang nmpk dak pompuan mcm buruh binaan tuh abaikan je. Jgn tegur. Munkin aku akn wat muke kerek perasan budak upm nk ngorat aku.


Cat bilik plak. Ekceli kemarin aku balik dari opis dlm kol 8.30PM n alangkah terkezutnya tgk mak aku da selamat kosongkan bilik aku. Xla kosong mana. Tp portion area tingkap ng lampu bilik dah kosong. Bapak siap da tmpal masking tape utk elak mana2 area kne cat. Itulah bagusnya bile bilik aku da xder almari n aku guna almari kain org bujang. Buley diusung tarik ke mana jua tnpa masalah.

Ada g katil bujang aku utk aku tido. Semalam aku balik awal dlm kol 6.15 da smp umah tibe2 aku ada bau cat. Masuk bilik da selamat aku tgk 40% bilik aku dah bercat baru. Oh bapak. Mekaseh bapak!!~

Bapak aku boring kt umah xder wat ape. Oleh itu dia ng gagah perkasa semangat sorg bapak telah menggagahkan diri mengecat bilik aku. Aku ingt nk cat sendere sabtu neh tp tgk2 da selamat siap 40%. Xtau nk rs bersalah ke ape ke (aku neh kdg2 xder perasaan, sb tuh dak2 dept encek tunang xsuke keje ng aku. Sb aku xsuke bypass2 n aku jnis xkasik muke).


Aku ckp kt bapak, yg belen belah katil neh tngu la sabtu nnt along cat. Nak alih katil tuh berat. Bapak angguk je (oh kdg2 aku xley percaya ng anggukkan bapak. T dia wat gk).

Oleh itu, smlm pas terkesima tgk bilik berwarna cerah (ya aku pilih kaler nama dia springfield. Warna putih krim. Bilik aku sume 1 kaler xder nk dwi2 kaler ke mende ke. Ini jln selamat). Aku telah menolong bapak tmpal masking tape kt area bawah dinding so nnt senang nk touch up bahagian bawah xder la terkena lantai.

Dan aku ingt gagah gk aku ng baju kurung tnpa berganti nk terus cat, tp bapak lagi pantas bertindak. Dia da siap2 bukak tong cat pehtu elok je duduk p touch up. Again, saper kenal bapak akn tau bapak kalo da semangat siler tolong amatlah jangan sekali2 offer - meh along buat. Sebab itu otomatik akn wat dia bad mood. Jadinya biarkan aje.


Sebab tu aku kurus. Amik gen bapak. Nmpk plug2 suis itu? Asalnya tiada. Kalo ikot asal, ianya ada di ujung kaki katil bila bukak pintu bilik terus nmpk plug. Tp itulah gunanya biler adek aku amik course electrical. GUNAKAN DIA!!!~ Free of charge!!~ Adek aku tmbah 4 plug. 2 yg korang nmpk tuh, lagi 2 kt belakang bapak, sng citer kalo berdasarkan gmbo di atas, belen 2 plug adelah di kiri gmbar.


Katil itu katil bujang. Tgh nk pk pas aku dpt katil baru mn nk bubuh katil bujang tuh. Nak kasi adek aku, dia pon da ada. Mak aku beli 2 dulu (20 thn lepas).


Ya beginilah kesah transformari bilik part 1. Part 2 nnt biler set katil smpai. 


Daaa.

1 comment:

my note said...

bagus nyer dh start cat bilik....., erm, saya x start pe2 lagi part bilik.....