Thursday, April 8, 2010

Esei Tensen!!~

Salam n hi.

Yaa sekian lama xapdet. Sebab:
Malas
Xtau nk goreng ape

Uuuu eniwei jumaat mggu lepas encek tunang cuti lalu merajinkan diri p pejabat agama kajang utk amik borang nikah. Aku ckup riso mamat neh salah p pejabat agama sb ada sorg member ada ckp kt kajang ada 2 pejabat agama; 1-nikah 2-rujuk dan cerai.

Kedua2 tmpt difahamkan berada ditmpt yg berasingan. Kang salah p pejabat, xke haru. Awak xkawen g nk cerai mendenya. COI!!!!!~~

Setelah mendapat bbrp keping borang dan senarai semak, encek tunang ng jayanya (dialah ckp) sudah mengisi bbrp tmpt kosong yg dia rasa dia buley isi. Yg lenlain memerlukan aku utk assists dia. Tarak hal pnya.

Mggu depan lagi 1 yakni bersamaan 20hb encek tunang akn pulang ke kampung halaman yakni batu pahat utk melukis peta dan menyelesaikan bbrp perkara berkaitan keje kawen (kot). Peta encek tunang munkin akan rembat sesaper punya yg dah siap utk dikopi pes. Aku soh mamat neh kalo nk kopi pes pon pilih peta yg semenggah n xserabut org nk baca n paham.


Bakal mama pon da start riso mcm2 mende. Dgr kabar empangan kt batu pahat dah xbape nk best. Air pon selang seari xder. Kalo ada, ada rs aneh kt air itu. Oh mama dah riso cemaner nnt bulan 10. Encek tunang ckp mama da selamat book khemah. Kire ok la tuh. Masak nnt rewang. Orang kampung ramai. Mama pon xsilap da announce yg ank dia yg bongsu lagi manja ini nk kawen 17/10.


Bab hantaran deco, encek tunang kalo buley maukan kakak sepupunya buatkan. Bukan buat gitu saje tp upah la kan sb kakak sepupunya ini mpnyai bisnes membuat hntaran. Anda di luar saner munkin kenal akak neh. Kalo kompem amik dia t aku roger saperkah. Encek tunang berkenan ng hasil tgn dia ms dia buatkan brg iringan encek tunang ms kitorg bertunang dl.


Itu utk part encek tunang. Part aku plaks msih bermood bunga telur. Setelah mendecide scr gagah mau buat sendere segala mak nenek bunga telur yg bakal wujud kt keje kawen aku nnt, makanya ahad lepas gagah g SH skali g utk memborong bunga2 yg ada.


Oh STOK ABEH!!!~~Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!~~ Kalo restock pon dlm 3 bulan g. APEEEEEEE????~~~


Terus aku migrain. Siyes neh bukan main2. Balik umah tensen lalu tido. Malamnya mak ckp weken neh kiter p nilai eh carik bunga.


Sidang pembaca yg dihormati. Aku xtau segabak2 nilai itu ade ke x bunga yg aku maukan. Yer aku cerewet tahap gaban suria perkasa baja itam. Xmo tipikal bunga palsu. XMOOOHHH!!!~ Aku maukan bunga yg diperbuat daripada getah, bukan dari kain yg salu jual ada benang2 terkeluar2.


Kedai borong bunga kat balakong dua2 aku pegi xder bunga aku nak. Hanya dijual kt kedai bunga SH. Oh meroyan lagi aku mggu neh.
Meroyan keje mcm gamp***
Meroyan period tetibe sunggugut tahap saket giler sekian lama xsaket mcm neh
Meroyan bunga aku nak dah abeh stok


Hish semoga perjalanan dan expidisi ke nilai mggu neh akn fruitful, insyaAllah. Penat aa meroyan. Migrain tau.


Daaa..

1 comment:

fikaryna said...

jgn meroyan dulu..ade mase lagi..semoga akan ketemu sinar nanti..huhu..