Friday, April 2, 2010

Entri Kopi Pes

Salam n hi.

**Peringatan: Spt yg diwar2kan, ini adelah entri kopi pes dari blog private aku psl aku soping kain2 ela utk kazen2 aku. Diingatkan juga sila bayangkan diri anda berada di bulan julai 2009. Sekian, mekaseh.

Sejak bbrp mggu yg lepas aku ng encek tunang da plan utk ke KL senin lepas utk soping kain ela utk bridesmaids aku. Kitorg jua plan utk ushar hrge utk beberapa barang terutamanya kasut aku. Plan nk beli time bln pose, kot2 la ada design baru ke ape ke. Gpon time tu sale x abeh g.

Senin 20/07/09 encek tunang dtg fetch dlm kol 830am. Mmg nk gerak awal utk avoid jem kt kl pastu xmo sesak kepale susah carik parking. Jem tetap jem. Oleh itu kitorg xlalu area istana, tp amik jalan kt tabung aji tuh.
Encek tunang: Ms kecik2, sy mbayangkan saya ada tabung sebesar bangunan tabung aji tuh. Pastu dok pk2 bape juta la sy dpt kumpul kalo sy msukkan duit dlm tabung tuh.
Aku: Mmg awak tinggi angan2.

Parking kt Semua House. Time = 9 suku. Kedai mmg xbukak g. Oleh itu kitorg amik port kt Station Kopitiam kt Semua House tu utk tale kopi secawan.Bile jam menunjukkan hampir kol 10, terus menuju ke destinasi = Jakel. Oh xbukak g. Baca jap paper kt luar kedai. Bukak je pintu jakel, tunggu dlm 5 menet, bila aku nmpk ada org da masuk itu kedai. Aku pon masuk gk, meninggalkan encek tunang kt luar sb dia mls nk join carik kain. Nak bc paper kate dia. Hah sukati.

Ushar punye ushar aku jmp kain yg dikehendakki. Oh sebijik mcm aku nak. Alhamdulillah..Beli 20 meter, dpt kurang g 50sen. Ahaahahahha!~ Ekceli kain tu berharge belas2 semeter. Tapi tgh sale, ada cut off 50%, aku pujuk2 utk kurang lagi sb aku beli byk then aku antara 1st customer pagi tuh. Dpt la cut lagi 50sen. Ohohoho!~ Selesai bayar, mmg niat di hati utk belanja budak2 aku neh selendang sehelai utk pkai skali ng baju neh. P jalan tgk2 tudung, dpt kain selendang jenis jojet (aku xmo menyusahkan kazen2 aku bersiap pagi2 bute ari mjlis kalo beli selendang nth pape, oleh itu beli jnis jojet sb sng bentuk). Beli 4 helai sb Anis xpkai tudung. Jimat saploh hengget. Ohohoho~~ Dibawah adelah gmbo kain bersame selendangnye. Akn start distribute mggu neh.Next. Destinasi = Sogo. Tujuan = Utk ushar harge brg2 utk dijadikan hntaran + kasut utk pre-married yg kendiannye akn jd kasut nikah. Time kitorg g tuh tgh sale khas utk Camel. Kemain rmai org tp kt ground floor je la. Ushar2 hrge mekap sume, then sedar2 da kol 1. Makan time. Soru2 then jejak kasih ng Dora. Walopon xbertego sape, tp sengeh2 dan melambai tangan itu ada.

Start carik kasut. Disimpulkan bahawa, sebesar2 gabak sogo, xder saiz aku. Encek tunang da pening. P jalan2 kt area jalan tar, pon xder gk.

Pegi Leisure Mall, xder gk kasut yg ada saiz. Nak p IOI Mall, tp tingat plak ada match MU vs Msia. Jalan misti jem. Xjd g. So sudahnye p Jusco Balakong.
Encek tunang: Pasneh kalo jmp terus beli ek. Susah kaki awak neh.
Aku: Ahahahah~Ok.
Tapi sebelum berjalan2 dlm jusco, encek tunang request nk tido jap. Penat kate dia. Sempat la aku wat calculation utk goodie aku pas jmp bbrp item yg dicarik2 selame neh.


Akhernye di vincci jua rezeki aku. Amiin.
Encek tunang: Dah. Xyah pk2. Beli je. Bkn sng nk carik neh (kaki aku saiz 3).
Aku: Ha yelah.
Dilabel supaye sng aku nk carik bawah katil nnt. Byk kotak kasut. Xyah punggah satu2. Tu br kasut nikah. Belom utk sanding. Encek tunang soh p carik ng mak sb dia xder stamina setinggi saya ng mak utk tawaf satu selangor + KL semate2 carik kasut. Ahahahaha!~

Cukup progres soping utk tis month. Next month myb xder soping utk side aku melainkan encek tunang. Next month juge mbyr deposit utk bbrapa item yg perlu deposit.

Daaa.

2 comments:

farahfatihah said...

wahhh dah cari kasut yer...adoiii fara x cari lagi..huhu

aCik GeE cHoMeY said...

lawa la wane kain 2....sweet n lembut jer..:-)