Monday, October 25, 2010

Sedikit Pengalaman

Salam n hi.

Amcm idop berlaki? Seronok ofkosla seronok. Tp memula bangun pagi tetibe ada org laki kt sebelah terkebel2 gk aaa mata. Lama2 ok aa xterkejut bangun pagi. Ohoho!~

Okeh. Disini aku mau berkongsi sesuatu. Utk wedding aku arituh, dari majlis nikah ke kenduri, xsemua keputusan adelah dari aku sengsorang. Ada sesetengah mende adelah keputusan parents aku.

Disini ingin aku tegaskan bahawasanya jika ibu/ ayah/ kedua2 ibubapa anda ingin membuat keputusan bagi pihak anda, silalah bagi peluang itu. Sebab impaknya amat ketara semasa majlis atau selepas majlis.


1. Mak aku decide utk pilih Azue Bridal ng Azue Catering. Hasil = alhamdulillah semuanya berjalan lancar dari baju, mekap, pelamin dan katering.


Baju: Baju nikah kitorg ditempah kt Azue jugak sb amik pakej skali ng baju nikah. Alhamdulillah baju mmg puas ati. Tiptop. Baju sanding aku amik maroon bersesuaian ng kaler tema. Baju pon sedap pkai, cume korset ko ketat aku xbley makan byk. 


Mekap: Sebab utama mak aku pilih Azue adelah mak aku sgt2 bekenan ng mekap mak2 andam ini butik. Alhamdulillah, kedua2 sesi mekap berjalan lancar. Mak andam yakni Kak Dila dtg awal, janji 730AM, tp Kak Dila dtg 715AM. Mekap utk bersanding paling aku suke. Menepati sungguh citarasa aku.


Pelamin: Aku xmoh pelamin extravaganza dan moden. Aku nak yg biasa2 je. Asal buley duduk dan amik gambar. Yg penting aku mau background kaler putih sb aku nk aku yg menonjol ng kaler maroon. 


2. Azue Catering sgt professional. Alhamdulillah majlis aku berjalan lancar. Ari sabtu tepat 10AM seperti yg dijanjikan lori dia dtg utk pasang khemah. Ari Ahad lepas nikah ada minum pagi, mihun goreng dia sedap sb xbyk togeh. Ohohoho aku xsuke makan togeh. Lauk2 masa majlis sedang2 elok. Mak mertua aku sgt suke nasik beriani dia. Enak dimakan.


3. Mak bapak aku decide maukan bahulu dari Shawqi's Bakery. Dan alhamdulillah servis mereka sgt2 bagus. Janji ari jumaat 8/10/10 mau datang antar bahulu cume depa xmoh janji pukul bape ley sampai sb depa byk tmpt nk deliver barang. Rasa bahulu itu juga sama ng sample. Siap kasi complement kuih raya. 

4. Bapak decide pengantin berarak pukul 1230PM. Dan kitorg awal 10 menet, berarak kol 1220PM!~ Awal bukan. Sebabnya kitorg xsuke org menunggu lama sgt dan nk kejar sebelum azan Zohor dah setel semua part2 atas pelamin dan makan beradap. Kitorg xnk famili encek suami menunggu lama sb depa dari lepas nikah lepak umah jiran aku. Gpon ada yg nk balik melaka. Dan rahmatnya = masa byk terluang utk aku dan encek suami round2 semua khemah utk jumpe tetamu. Dan aku dpt kenal2kan encek suami ng sedara mara dari singapore.

Untuk bakal2 pengantin nnt, jika anda meroyan sb parents korang ikot campur nk decide certain2 mende, silalah let go. Sb rahmatnya amat besar dan selalunya majlis akan berjalan lancar. Dan korang xkan nampak impak itu sekarang tp hnya akan perasan lepas majlis selesai.


Eh ye. Ada sedara/ member aku yg find out blog ini secara tidak sengaja. Saya menghormati anda tp xperlu nk perli ckp majlis saya xvogue hnya sb saya wat blog kawen. Blog adelah blog. Majlis adelah majlis. Kedua2nya berbeza melainkan anda freak out jakun baca blog org. 


Daaa.

6 comments:

Reen Tart Nenas said...

sebukkk nak kata majlis vogue ke tak ngapa? aku menciksss org kepoh! jeles la tu xde belog.

Byzura Mj (By) said...

betul2. dulu masa tunang pun macam tu.. let go..tp bila tengok majlis smooth.. sangat gumbira!

farahfatihah said...

alhamdulillah dipermudahkan =)

Xora said...

habis la aku.. habis la aku.. kain sanding aku kain tak meleret. veil tak labuh.. pelamin panel biasa.. confirm dicerca tidak vogue juga... SLAP~~*

Puan T said...

jorah: meh aku selepet muke ko lelaju. kalo ada org ckp pe2 itu bermksod itu org jeles xder baju, veil ng pelamin mcm ko nnt.ohoho!~

Bangi Idaman said...

Salam mencelah di celah-celah ini. Saya sedang cari baju utk weds my bro. tau je la kalau lelaki ni diorg pass kat kita akak nye aje. Boley bg contact Azue bridal ni?