Friday, February 12, 2010

Menukar Status Sbg Tunangan Orang

Salam n hi.

Hepi CNY!!~ Ekceli aku suke CNY sb kalo sale byk jual baju kaler merah..I laik red!!!~

Okeh.

Mggu neh bakal cuti lama. Xla lama mana pon tp oklah sb senin + selase cuti. Ahd neh 14 feb bakal abg ipar aku yakni abg ke3 encek tunang akan bertunang ng gadis pilihan hati. 


Jadinya mama ng ayah semalam da smp ke kajang dari johor saner. Encek tunang smlm cuti sb nk temankan mama shoping pinggan mangkuk kt chokit  utk keje kawen kitorg kt johor nnt. Kt johor, mjlis akn diadakan scr penanggah. Bukan katering.

Semalam gk bday mama. Hepi 63 bday mama!!~ Mama sebaya bapak den.  Tapi masih gagah perkasa bakal mak mertua aku tuh.


Hah berkenaan wiken neh, akn hectic ng keje2 menolong mama masak. Sok, mama mau masak rendang ayam + daging. Nyam3!~ Kurang pasti mama nk jamu bape ramai org. Pastu ahad abg cik akn bertunang pas zohor kt ampang saner. InsyaAllah mjlis akn berjalan lancar.


Bab dulang hantaran sume aku xtau. Ohohoho!~ Selamber badak aku x amik tau sb aku pon xclose lagi ng abg cik. Depends besok kot2 mama nk aku tlg pape pasal hantaran abg cik.


Isnin mama mau p cek mata. Ada katarak kata encek tunang. Oh amat bahaya katarak itu. Rs mcm nk join venture teman mama p spital. Tgk nnt aa cemaner. Selasa plak orang bujang day out. Munkin neh last kitorg lepak ng ibzani sebelum aku ng ng sorg g gadis sunti menikah bulan 10 nnt.

Berkaitan ng keje tunang, ropenya aku xpnh up citer psl mjlis bertunang aku. 
Tarikh: 7th June 2009
Lokasi: Umah aku
Hantaran: Yilek. Aku mintak cincin 2 bentuk je ng tepak sireh.


Tp aku xder la keji sgt xkasik ape2 barang iringan. Aku bg kek, coklat, buah. Mama pon kasik aku kek, buah, kain ela+tudung.

Mjlis start kol 12. Pot pet2 speaker aku ng encek tunang berbincang. Ekceli segale keputusan kt atas aku ng encek tunang. Mjlis risik+tunang neh adelah utk formalizekan keputusan aku ng encek tunang. Wang hantaran, jumlah dulang sume atas kitorg. Pkck2 kitorg cume spell out utk jd bahan bukti antara 2 famili.

Jmputan plak xramai. Hnya sedare mare yg duduk area upm, serdang n bangi. Tp ada gk elders dari rembau yg dipggl sbg wakil veteren.  Belah melaka aku xjmput tp aku da inform sesiap aku nk bertunang. Even belah melaka lagi suke bertunang scr kecik2, xperlu jmput depa. Belah encek tunang yg dtg pon cuma 3 pasangan pkck mkck beliau, dan famili encek tunang.

FYI, mjlis risik+tunang neh adelah dimana pertama kalinya aku berkenalan ng mama. Ayah xdpt dtg sb kurang sehat. Hardcore x aku? Saper ckp aku xcuak. Dah la 1st time, mama pon nerves. Siap salah sarung cincin. Ptt sarung cincin risik dl, baru cincin tunang. Tp mama terbalik. Seb bek ada maksu encek tunang yg teman mama ke depan utk sarung cincin. Bukak balik cincin, pastu sarung balik. Fuhhhh nebes haku nyah!!!~


Ms mjlis neh gk 1st time aku jaga laku. Xbersin kuat2, xsendawa xtentu psl n yg paling penting seorg sahabat yg merangkap tukang mekap aku ckp - 1st time tgk nuriah jalan tersusun!~ Cess ko!~


Berikut adelah sedikit sbyk gmbo mjlis:
 
  
  
Kiri: Mak Uda encek tunang, Mama, Aku, Mak Bik encek tunang, Maksu encek tunang.


Skg da dekat 8 bulan aku bertunang. Kami bakal menikah lepas setahun 4 bulan bertunang. Semoga Allah permudahkan jalan kitorg. Amiin..


Daaa.

1 comment:

basket_lab said...

jm tgk door gift cntik vantage serendah rm 1 !!!

www.basketlab.blogspot.com