Thursday, February 25, 2010

Berbulan Madu Time Bday Encek Tunang

Salam n hi.

Current status skg neh, instead of gigih gagah perkasa buat bunge telo, aku jua tgh setupkan hotel utk kitorg hanimun.

Ohhh besshhhnyeee dpt bercuti2 msia ng encek tunang yg time tuh da jadi encek laki. Selama neh bercuti2 kompeni trip. Kali neh tidak lagi. Hnya ber2. Ya BERDUA. Yuuhuuu~

K. Abaikan ketidakstabilan hormon terlebey syok sendere aku tuh. Ekceli aku rs seronok sb hanimun nnt time 27th bday encek tunang.Yeayyy!!~ Aku mau tebus ms bday dia thn 2008, aku xdpt nk banje mkn+layan movie (tipikal present utk aku yg mmg bodo xtau kasik hadiah). Time bday dia tuh aku ada minor operation. Lump operation. Mmg time bday dia beb. Sian aku tgk. Gagah la teman aku kt spital ng parents aku.


Oleh itu, Ada hikmahnya famili encek tunang mintak pospon kawen. Ekceli dl aku request bulan 6 atau 7 sb kunun2 bajet nk raya sbg laki bini. Tp xper. 101010 pon ok wat. Pas aku tgk2 kalendar, date utk hanimun jatuh pd bday encek tunang. Yeaaayyy!~


Oh terima kaseh Allah. Nampak x hikmah disebalik keposponan keje kawen den. Allah lebey tau segala2 yg terbaik utk manusia. 


Jadinya dari ari selase lepas aku surf tenet (ye pnggunaan free tenet opis) aku telah menyurvey hotel2 kt langkawi. Ye kami hanimun dlm msia je. Gpon kalo nk p luar negara encek tunang sgt3 rigid bab makanan halal. Tapi bab tempat tido dia x rigid sgt asalkan ley terbungkang ng jayanya.


Aku telah memilih Langkasuka Beach Resort kt Padang Matsirat nun. Hnya 3 star tp aku n encek tunang xkesah. Asalkan ada tmpt tido. Yg penting aku telah berjaya berbalas email ng representative dia yakni Ms Cynthia. Bagus info2 yg diberi. Sungguh kagum aku ng ketepatan dan kepantasan beliau membalas email (ekceli dia akan balas lepas opis hour tp ok laa sb pagi2 aku dtg opis mmg dah ada reply).


Encek tunang request nk dok langkawi 5 ari 4 malam, 2 ari lepas mjlis bertandang. Serope aku berkampung kt saner. Tp cun gk sb both kitorg suke laut. Dok tepi pantai tgk laut pon jadik la.


Jujur ckp hanimun kali neh masuk kali ke6 aku ke langkawi. Bosan? Dak aih..Ok jek. 

1st time - darjah5. Famili holiday. Pegi 3 bag, balik 6 beg. Penoh pnggan magkuk periuk belanga mak aku borong. Berisland hopping bagai. Beshh~
2nd time - form3 pas PMR. Famili holiday gk. Kali neh mmg stay saner smggu sb bapak nk bawak jalan2 satu pulau.
3rd & 4th time- asainmen p langkawi. Blaja kt utara tanah air batch multimedia. Kne g langkawi wat asainmen. 
5th time - opis kompeni trip. Pas sebulan kapel ng encek tunang. Ms neh bercenta sorok2 xnk bos tau.
6th time - InsyaAllah hanimuunn~

Ada tips utk para bakal pengantin yg nk hanimun kt langkawi saner:
1. Tnye hotel ada x any package utk honeymooner.
2. Tnye hotel ada x package yg include skali sewa kete. Sb kalo package neh, hrge murah sket dari kiter wat asing2 hotel n sewa kete.

Begitulah kesah. Skg neh tgh arrange payment term & condition. Xsabar nye rasooooo!~  

Hah dibwah adelah link2 utk korang survey psl langkawi tour, hotel n etc2.
http://langkasukabeachresortlangkawi.com/

http://www.langkawi-resorts.com/


Daaa.

5 comments:

as ♥ Leenda said...

alamak..mcm same tmpt je kite nk p hanimun nih..tp blum survey pa pe pun lagik..sbb tgh pkir bajet lps kawen nnt..hehhe..rse2 tarikh pun lebih kurang same je..ujung2 bulan 10...:P

Puan T said...

oohohho!~berjumpelah kiter kt langkawi nnt. xsabo nk island hopping sbnrnya..nk p mandi kt tasik dayang bunting.

farahfatihah said...

wahhh bagus la kamu dear..mmg i pun tgh svgey utk hneymoon lalalala thankssss 4 d info

Puan T said...

ahahah sharing is caring meeehh~

fikaryna said...

bagus share info nih..ryna blm sempat hanimun..lps kawen hubby g kursus sampai hjg bulan 3..mmg nak p langkawi tp blm booking tkt cancel lagi..huhu..