Tuesday, March 30, 2010

Bride of Honour

Salam n hi.

Bride of honour. Kepoyoan pg neh pkai bahase omputih jap. Ohohho!~ Sedikit intro psl pengapit aku nnt.


Pengapit adelah dipilih dikalangan sepupu terapat. Ini kerana aku maukan perasaan bonded yg kuat di antara aku ng pengapit aku. Di sini aku listkan nama2 sepupu terapat (pompuan la, lelaki xperlu):
1. Izyan - kami berbeza 2 minggu, dia 15may aku 30may.  
2. Radiah - dia lahir 16ogos, 3bulan pas kitorg kt atas.
3. Taty - xsilap dia bawah aku 3 thn.
4. Anis - minah neh adek radiah, beza ng aku 2 thn.
5. Suraya - adek izyan, juga merupakan generasi ke3 yg paling bongsu - br abeh SPM (pompuan).


Nama2 di atas dah biase dikerah membuat keje time knduri kawen terutamanya keje bg favor kt tetamu. Even sblum mjlis berlangsung pon kitorg akn singgah umah yg nk wat knduri utk sesi tlg menolong amalan mulia.


Utk mkck2 kt atas tuh, aku mmg dah psg niat even sebelum aku knl encek tunang lagi bahawasanya jika da sampai seru aku utk bina masjid, aku mau belanja depa sepasang kain ela utk dipakai time keje kawen aku.


Oleh itu sesi membeli belah kain ela itu telah dijalankan thn lepas yakni sebelum bulan pose di jakel (nnt aku kopi pes entri yg ada dlm blog private aku). Aku belikan kain satin 4meter dan mereka diwajibkan menjahit kurung moden. Kalo depa nk tmbh lace ke, manik ke, sukati depa. Janji kurung moden. Biar sekata mata aku tgk.


Bukanlah bermksod pengapit aku smp 5 org. Tuh over melampau tahap mintak penampo. Secare rasmi izyan adelah pengapit aku yg bakal mengikut bontot aku kemana saja aku pegi. Lagipon mkck neh dah biase jd pengapit utk mbr2 dia. Ape la salahnya aku membuli dia ms big day aku.


Belen lagi 4 org akn dikerah utk keje2 membagi favor. Yaaaa mcm xbiase tadah muke bg favor kt tetamu kan. Chief utk favor adelah radiah dan asisten dia adelah adek beliau sendere, anis.
Dari kiri: Radiah, Izyan, aku

Gambar di atas diambil kt PKNS Shah Alam, ms carik baju tunang aku. Ms neh dah penat tahap gaban xjumpe2 saiz aku. Biase la saiz XS kan glemer. Tukang jahit pon xkose nk jahit saiz kecik.


Raya thn neh adelah raya terakher aku sbg ank gadis n tido bergelimpangan ng mkck2 di atas di katil makcu aku. Thn depan aku da jd bini org. Mak aku ckp da kne tido ng laki. Radiah pon ckp aku xbley tggalkan suami aku tido sendere.


Oh akan aku rindukan saat bergosip di malam raya sambil disergah oleh abg ijai dicelah2 langsir pastu kitorg terjerit2 kunun terkujat2 pastuh lgsg tertido. 


Semuge encek bakal suami kasihankan aku lalu tido bersama anak2 bujang di anjung rumah nenek. Amiinn..

Daaa.

1 comment:

farahfatihah said...

hi dear..bestnya sedara2 kamu lebih kurang umo kamu..tp xpd saya..sepupu sy semua kecik2 belaka hahaha kena guna bff la gamaknyer