Tuesday, May 18, 2010

2 Hari Yg Membuahkan Hasil

Salam n hi.

Ohh ada bbrp mende mau cerita.

1. Aku mengalami tensi, kesan aku dpt = bilik terasa berpusing. Lalu doktor memberikan bbrp vitamin utk meng'up'kan keupayaan diri. Doktor juge telah menimbang berat aku. Last timbang adelah bln julai thn lepas = 38kilo. Ari jumaat doktor timbang = 39kilo. Syabas!!~ Naik sekilo adelah pencapaian terhebat aku!!~

2. Byk barang2 berkaitan keje kawen da setel. Meh aku citer mengikut ari shoping.

SABTU
Date ng mak. Kol 11 da sampai semua haus. Tujuan:
1. Carik tudung mak utk mjlis belah aku ng belah johor.
2. Carik tudung nikah dan sanding aku. Tudung belah johor aku pkai balik tudung nikah.
3. Survey bunga2 utk wat hantaran.

Mak nk g SSF. Jujur ckp aku kurang gemar ke SSF sb munkin environment dia mcm aku xselesa. Ohohoho!~ Xpo. Domi omak den, aku redah gk ke saner. Mak ckp = kot la ada jual bunga getah yg dah abeh kt semua haus tuh (ingt lagi bagaimana aku terpkse ke nilai3 utk mencarik bunga getah yg dimana hrganya 2kali ganda lebey mahal lalu aku xjd beli?)

Haa jalan2 dari tingkat ke tingkat lalu smplah ke tingkat 4: brg hantaran. OHHHHHHH aku tergoda aku tergoda terkesima. Bunga2 aku nak bersusun canteeekkkk atas rak. Mak setuju utk aku beli bunga2 neh. Ye la kan dah alang2 jumpa bek aku sebat secepat munkin.

Mix match ng bunga2 len utk dijadikan mcm ala2 bunga sampingan. Bekenan kt satu bunga kecik2 maroon kt tingkat bawah. Daun2 pulak aku xbekenan sgt. Xpo. Carik kt kedai bunga kt balakong la balik karang. Bayar2. Balik ke semua haus utk simpan suma mak nenek barang.

Time carik tudung. Ohhh apolah hai payah bona nk carik tudung bawal skg. Mak aku pesen xgomar pkai tudung awning - yg keras2 kt kepala tuh. Dia nk bawal gk. Agk nk tercabut gk la lutut aku mencarik tudung mak je. Akhernya jumpe di celah2 kedai mano nth. Alhamdulillah dpt kaler yg mak aku bekenan utk 2 baju dia. Tudung aku plak dah jumpe siang2 ms otw ke SSF. Sebat je terus.

Hah. Pulang ke balakong. P kedai bunga ape nth. Bukan Pemborong Bunga Fahlean. Ada g satu. Org xramai. Pastu kurang frenli cina kedai neh. Ko pandai2 sendiri aa carik ape ko nak.

Nah. Jumpe aku ng daun yg aku nk selit kt bunga2 hantaran. Alang2 carik bekas isi bunga rampai, coklat ng sirih junjung. Ohh semuanya ada. Beli jgn xbeli!~ 

Di bawah adelah barang2 dibeli itu. Aku suke bekas utk isi coklat. Secara simbolik bekas itu melambangkan asal usul keturunan kitorg: Baba Nyonya Melaka (dlm gmbar bawak korang nmpk tangkai dia je aa):

AHAD
Date bersama encek tunang. Misi:
1. Carik jam tangan hantaran encek tunang.
2. Carik mekap aku utk hantaran.
3. Carik kasut sanding.

Arah: Midvalley sb ada butik jam yg encek tunang pengen bangat dari dulu. Pasal jam neh pon ada drama sebabak aku kt butik jam itu. Oh drama yg aku terngiang2 smp skg. Meh aku citer.


Sampai ke butik tersebut, encek tunang wat pilihan dia. Ofkos la within bajet aku. Ko nak mahal2 sgt sila beli sendere. Dia da pilih, cina tuh da potong tali ikot saiz tangan, aku dah bayar, lalu cina tuh kuarkan paper bag utk isi kotak jam bla bla bla. Lalu encek tunang tunjukkan sesuatu yg wat aku meroyan tahap mak lamper ilang anak. 


Oh sebelum tuh, butik jam neh ada 3 saja: KLCC, midvalley & lot10.


Kt paper bag tu tertera alamat butik2 di atas bersama alamat email (jika ada). Oh amatlah aku rs nk bom midvalley lepas tgk alamat email utk branch KLCC. Kompeni tmpt aku ng encek tunang bekeje adalah dealer rasmi utk butik kt KLCC!!~ Watdehol!!!!!


Oh aku harus bertenang. Aku senyum2 lagi dan dalam menunggu cina tuh wat packing bagai, aku amik no tepon butik kt KLCC lalu call:


SA: Helo. Tuuutt KLCC..
Aku: Helo. Ya saya mau tumpang tanya. Saya staff tuuuttt. Let say saya mau beli jam kt sini, saya entitle x utk dpt diskaun?
SA: Oh ya. Dpt2. Nnt u datang, u bawak u pnya ID card, nnt manager i akan tgk brape diskaun boley bagi.
Aku: Bawak ID card saja eh? Xder extra barang kne bawak? Namecard ke?
SA: Tak perlu. Just ur ID card.
Aku: Ok thanks.


AAuuuwwwwwmmm!!~ Hai ya allah. Ekceli reason nape aku p kt butik kt midvalley neh adelah 2 bln lepas (lebey kurang la) ada dak2 opis aku yg support kt KLCC ternampak signage butik neh ada nama kompeni kitorg. Dak2 neh p tnya, dpt xdiskaun? Ms tuh belom lagi sb depa xdpt lagi apa2 formal letter yg mengatakan staff tttuutt ley beli ng diskaun.


Jdnya, aku pon xperlah. Xder rezki. Munkin rezki kt tmpt lain (walopon cube berpikiran positip, tp nak xnk terbakar gk laa seari aku kt saner). Encek tunang pujuk ckp - nnt utk jam awak, kiter p KLCC eh.


Xpolah. Kami teruskan perjalanan mencarik barang2 lain. Oh sebelum beli jam tuh, aku tersinggah kt Nose. Jumpe heel yg comel, maroon dan tidak bertutup. Yezzaa..sebat la ape lagi utk jd kasut sanding.


Jalan2 singgah metrojaya. Aku xjd beli Anna Sui utk mekap sb nth. Tetibe rs xbest. Ahahah. Lalu berbalik kpd pilihan asal. Seb bek barang2 yg disetkan sume aku pkai. Sebat lah lagi utk hantaran mekap den.


Berjaya sudah kesemua brg2 hantaran utk encek tunang. Alhamdulillah..


Barang2 aku ada 2 3 item je lagi termasuk cincin nikah. Haih dahlah nuriah, jgn terbakar lagi psl jam tuh....


Daaa.

5 comments:

Xora said...

Huh! aku igt aku sorang aje perasan yg susah benar nak cari tudung bawal! lagi satu patutnya turunkan la harga tudung bawal skrang, org dah jarang pakai kan. naikkan harga tudung awning :P

aTy _faRed~ said...

waa....!!! setahun naik satu kg jer..??!! susah nyer nak naik berat badan ek...eerrkk..semr lar kite...hehheeheh.... :)
sonok nyer tengok die shoping2 barang kawen...

bitsANDpieces said...

sangat betul. barang d nilai kadang-kadang lagi mahal dan @#@#@!#!@# ridiculous.. ish ish ish

Puan T said...

xora: beb mmg turun hrge weh!~tudung bawal no1 yg lembut tuh rm25 je aku beli~

aty: haih.aku neh dah tahap sekeping. bak kata dak2 teknikal tmpt aku keje, aku = flat screen. ciss!~

bits: yaa mahal tahap berganda2 dari area kl. haih3!~

fikaryna said...

bakal puan t ..walau kot mana pun bz wat persiapan..sila la jaga kesihatan okeh..

n semoga perncarian berjalan lancar..