Wednesday, May 12, 2010

Karma

Salam n hi.

Pnh x dgr psl karma? Senang citer bahase omputih = what u give u get back, bukan idol's give back.

Aku xtau pengalaman org lain mcm mana, tp pengalaman aku psl karma neh agk byk gk. Sama ada jd kt diri sendiri atau dopan mato den yo neh ha.

Lain org lain interpretasi karma dia. Aku pnya version:
1. Kalo ko salu ckp mcm - hish ape aa perangai mcm harun. Salunya lepas bbrp tempoh xkesah la makan bulan ke tahun ke, perangai mcm harun tuh jd balik kt kiter atau org paling rapat ng kiter.
2. Kalo salu ckp - ish beshnya dpt boipren hensem mcm takeshi kaneshiro. Munkin kalo salu ckp, kiter akn dpt rezeki muke boipren mcm cina apek (aku lah tuh tp aku tanak takeshi kaneshiro, aku nak takuya kimura)


Byk lagilah.


Sebab tuh, munkin betulnya karma neh (kiter umat islam seharusnya berpegang kpd rukun iman - percaya pd qada' & qadar). 


Objektif entri neh agak kabur tp kalo korang paham, maknanya tersampailah maksod yg cuba disampaikan - jgn kritik mjlis kawen org lain/ terlalu berkira dgn rezeki/ apa2 yg diterima ms wedding kiter.


Kiter xperfek, aku apetah lagi. Byk gilak cacat cela.


Byk terjadi dopan mata aku wedding org yg salu kritik wedding org lain, alih2 wedding dia berterabur. Oh sgt2 ngeri aku ketika itu. Moral of the stori - jgn kritik wedding org lain, munkin ada sebab nape wedding org lain ada lebey n ada kurang.


Senang citer, jgn lancang kata2. Ms tgh darah2 manes neh, ati kiter lebey bersifat asek nk marah/ mencarut (oh Allah, aku sedang berusaha mengurangkannya). Jadinya besar peluang utk kiter suka2 ati mengkritik/ mengutuk2 dan sebagainya.


Aku salu mdpt nasihat dari org2 yg da lama idop - Allah salu byr cash je skg kt umat Dia.


Jadinya, munkin atas faktor byr cash, Allah tunjukkan ms wedding kiter plak. Na'uzubillah. Munkin atas kelancangan/ kelantangan mulut, wedding kiter jd xselancar kata2 kiter.

Selingan iklan:
Apekah ko msia main mcm haron!!! Oh marah2 lagi aku neh. Yaa aku akan terus marah sebab terbayang2 kt bijik mata aku mcm mn player msia start dari 2nd single smp 3rd single main mcm xder tanggungjawab!! Thomas cup weh!!~ Jgnlaaaa underestimate team lain. Neh kang ptg lawan denmark, sila serius!!~


Daaa.

 

1 comment:

my note said...

mintak-mintak di jauhkan la .... amin...