Wednesday, November 17, 2010

Menghayati Madu v2

Salam n hi.

Selamat berkorban. 

21 October 2010

Ofkos pepagi bekfas dl. Malam sebelum tuh pack barang2 yg munkin diperlukan time Island Hopping. Encek suami pesen menjaga keselamatan wallet, kamera. Jadinya beliau bubuh sume barang2 kitorg dalam beg plastik. Bawak bagpack utk isi baju spare kot2 la terasa nk tukar baju yg basah pas mandi laut.

Org tour janji kol 9AM utk pick up kitorg dari hotel terus ke jetty. Mmg punctual. Singgah 2 3 tmpat utk pick up org len yg juge merupakan psangan2 hanimun. Kitorg kapel2 hanimun folo trip yg sama, so satu bot ada 4 kapel inai masih merah kt jari.

1. Pulau Dayang Bunting. Nice. Tp azab bile nk daki tangga2. Semput beta.
Sampai2 tasik, ada satu kolam kecik dia buh ikan keli. Korang ley rendam kaki dalam tu n buat fish spa. Layaaan~ Korang ley gak sewa basikal air (oh aku xtau ape namo mondo tuh), utk pusing2 satu tasik.
 
 
 
 
 

2. Tepat sejam, naik bot lalu menuju Pulau Singa Besar. Again, sudah lain, tidak lagi singgah atas pulau mcm dl. Skang neh dia lepak tgh2 lagun, n kasik helang makan. Gambo xder.

3. Menuju pula Pulau Beras Basah. Laayaannn beb!~ Pasir dia masih cantik mcm aku datang 10 tahun dulu. Buley mandi manda ofkos. Awasss juge. Ada monyet2 kurang asam beromen dpn aku ng encek suami. Ciskek sungguh bagi freeshow. Sejam juge lepak sini. Oh ye. Instead of korang mandi manda, ada juge aktiviti yg naik belon besar then ada bot tarik. Ape jadah nth name khas dia aku xtau.
 
 
 
Pulang ke pangkal jalan dihantar oleh van ke hotel. Rehat2. 

Pas zohor, kuar ke Pantai Cenang utk lunch dekat kedai makan berdepan ng Underwater World. Oh hakiki mmg aku ng encek suami amat suke menatang laut. Nak2 ada ikan besar, lagi besar dari encek suami (aik??).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ada baaaanyyaaaakkk lagi gambo tp aku boh sket je la eh. Selesai tgk menatang laut, saja p jenjalan kt shopping mall kt jeti. Tetibe tershopping baju plak.

Mcm biasa, dlm kol 5 da sampai hotel. Malam dinner kt Pantai Cenang lagi.

Nt aku sambung ari keempat bile2 aku rajin k.

Daaa.

No comments: