Friday, November 12, 2010

Warna Mata

Salam n hi.

Aku rabun mata kanan 325 mata kiri 300. Jadinya aku perlu mata tambahan yakni spek. Kalo kawen xkan nk pkai spek ye tak. Jadinya masa sebelum aku bertunang ritu, Xora the Great telah mencadangkan supaya aku pkai kontek lens. 

Ohhh dl aku ngeri sb otak aku pk, kontek lens itu buley berputar ke belakang mata lalu sesat ke otak. Kreatif bukan pikiran aku?

Tp atas dorongan dan sokongan padu dari Xora, gagah gigih perkasa aku try pkai. Dan alhamdulillah aku selesa.

Warna atau clear?

Depends kt korang. Aku suka kaler2 tambah2 lagi kalo Hazel Brown dari Freshlook. Aku sesuai ng kaler tersebut. Walopon ada setgh mbr aku cakap muke aku nampak garang, tp pedulikkan semua itu. Ohohoho!~

Sebabnya aku tak ambik kesah adelah aku telah membuat experimentasi ng kontek lens berwarna ini. Anak mata asal aku berwarna tidak ke arah kehitaman, tidak juga ke arah kecoklatan. Di tengah2.

Secara logik, kalo pkai lens kaler Hazel Brown, mata akan bertambah coklat. Yaa ini betul pada minggu PERTAMA pemakaian lens (xkesah kaler ape pon). Sebabnya, lepas bbrp ari, lens akan blend kaler ng kaler mata yg asal.

Jadinya, setelah bbrp bulan aku wat experimen neh, aku berkeputusan untuk start pkai lens baru seminggu tanpa henti sebelum majlis. Tanpa henti mksod = hari2 kecuali hari sabtu aku nk kasi mata aku berehat.

Hasil = warna mata aku xterlalu coklat di luar dan di dalam gambar.


Gambar 1 - raya bebaru neh. Lens adelah baru bukak dari packaging. Efek kuat juga sb flash kamera.



Gambar seterusnya - majlis akad dan walimah. Lihat. Tidaklah pekat warna Hazel Brown itu bukan, just nice.


Kalo tidak tahu warna apa yg sesuai ng muka korang, kalo rajin tetiap bulan try tukar2 warna kaler (kalo sanggup aa).


Alhamdulillah, aku suke ng penampilan muke aku masa majlis akad dan walimah aritu.


Daaa.

5 comments:

Byzura Mj (By) said...

beb inner tu u beli kat mana? hijau + maroon tu??

Puan T said...

inner ijau? eh eh aku xder pkai inner ijau. maroon ye. aku beli kt pasar malam je. ohohohooh ekceli kalo ko p jalan masjid india, berbondong2 jual inner kaler2 neh. kalo dok area bangi, kt warta ng pkns bangi pon ada jual. kt giant mines pon ada jual.

Puan T said...

eh jaaaaaaaaaappppppppppp baiiiii!!~ ko mksodkan inner tudung ke? omak aih den ingtkan inner baju. oohohohohooh!~

haa pasar malam serdang ada jual tp la ni aku tgk da xbyk dah. dia bukan jenis kain lycra, bukan juga kain cotton. dia adelah kain jersey.

Byzura Mj (By) said...

tsskk sedih! jarang la jumpa inner tudung mcm tu.. yang lain semuanya ikut muka.

ades muka aku molat!

Puan T said...

itulah. aku penah gk g jalan tar carik kot2 ada. mmg takdo!~ aku penah tnye makcik pasar malam, dia ckp dia pon dah jarang dpt stok inner tudung tuh.