Monday, November 15, 2010

Wedding of the Year

Salam n hi.

Ada orang rasa jakun bile kiter ada blog
Bertambah jakun bile blog itu psl blog kawen
Secara otomatik dalam otak mereka, mereka bajet wedding kiter adelah:
Mahal
Gempak
Vogue the Vass
Grand the Walaweh


Padahal hakikat:
Semata2 mahu berkongsi idea
Berkongsi pendapat


Tidak lebey dari itu. Tidak juga utk menunjuk2 atau riak. Cume semata2 utk berkongsi ng orang2 yg ada impian dan harapan yang sama:

Perkahwinan yang sempurna kt mata pengantin itu sendiri.



Tidak semua orang mampu dipuaskan. Betol tak? 
Tidak semua orang sokong keputusan kiter. Betol tak?


Tapi xperlulah sampai kejelesan dan mengutuk di belakang. **Sigh**


Aku wat preparation setahun setengah kot (lebey munkin), sb sebelum bertunang lagi aku dah ke hulu ke hilir survey harga barang dan macam2 lagi.


Kami bukan berasal dari keluarga mewah
Bukan berasal dari keluarga kayap rayap
Bukan berasal dari keluarga berpangkat


Dan tidaklah terlalu miskin hina. Alhamdulillah atas rezeki yg ada.

Apa yang korang nampak ms majlis aku, itu aku usahakan sendiri. Bayar sendiri. Uruskan sendiri. Bapak aku kurang sihat. Adik laki aku jenis yang buley menolong dari segi kerja2 berat dan kasar. Cume yang ada mak dan aku.

2 ketul manusia neh la yg berusaha keras uruskan majlis. Saudara2 dan sepupu terapat juga menolong. Alhamdulillah.

Wedding of the year? Alhamdulillah. Orang yg tidak berkenaan perli wedding aku wedding of the year, hanya sebab ada:
Pre-wedding
Wedding official photographer, siap g outdoor photoshoot
Saudara mara, sahabat handai terbaik yang memeriahkan majlis
Saudara jauh dari negara orang turun malaysia

Padahal ape yg dilistkan di atas itu adelah lumrah majlis kecuali yg no1 - pre-wedding yg munkin trend baru nk diterima kt malaysia.

Kehidupan lepas berkahwin amat indah. Tp kadang2 jadi masam kelat2 payau sb orang2 luar yang tidak berkenaan lalu masuk campur dalam perkara2 yg sepatutnya tidak dicampuri.

Korang2 bakal2 pengantin nnt, tabahkanlah hati kalo ada anasir2 yg tidak berkenaan cube menggalaukan rumahtangga korang nnt. Pekakkan telinga, sebab kalo ikotkan sgt mulut2 xder insurans takaful neh, munkin akan bergoyang2 masjid korang.

Itu yg cube aku ng encek suami usahakan.
Usahakan utk idop berdua dengan lebey baik. Munkin bertiga insyaAllah, doa2kanlah. Hehe.
Usahakan utk idop harmoni dengan mertua, ipar duai.
Usahakan utk mendapat keberkatan Allah dalam idop berumahtangga.

Bebaru neh baca entri berguna Perempuan Jomblo.

Walopon dah berkahwin, kiter tidak layak utk memperkatakan tentang perkahwinan/ rumahtangga orang lain.

P/s: Kepada stalker2 di luar sana, cermin dl rumahtangga sendiri. Sebab, kalo suke sgt mengata rumahtangga orang, kelak rumahtangga sendiri tidak terjaga. Allah itu Maha Kuasa.

4 comments:

Byzura Mj (By) said...

yerp betul tu!!

kita mahu share je. tp orang lain salah anggap! apa boleh buat?

baca, tutup mulut, tahan jari! hahaha. kang taip sudah tak menentu..

rose said...

tak paham kenapa org pk kalau kita ada wedding blog nk menunjuk..

abes kalau yg ade blog peribadi 2?x menunujuk lak ke?nk marah ni..haisshh..

sepnjg berada dlm dunia blog ni tak 1 pun blog b2b or exb2b cite bermegah2..sume tentang pendapat,harapan,impian..sma2 kongsi n bkn tuk menunjuk2..

tetibe emo jap..huhu

Xora said...

Lagi satu : JANGAN GOOGLE NAMA NITY, REEN TART NENAS, LALING, DZULQ SERDANG..

motif aku nak saiko kat page ko? pasal aku lom buat post org dok google tentang mereka2 yg dekat dengan aku. sila jgn stalk aku. aku membosankan. pergi stalk Puan T :P

Puan T said...

bai + rose: kan kan kan.semoga Allah bukakkan ati mereka2 ini.

jorah: kepale hotak ko soh stalk aku!!!~ aku lagi membosakan dan social retarded. ohohoho!~