Wednesday, December 9, 2009

Aku Suka Suasana Itu

Salam n hi.

Arineh bermulalah operasi installation nationwide encek tunang. Lepas setel bhgian KL, selangor, akn ke melaka, n9 dan johor lah beliau. Mengikut timeline, ujung bulan neh insyaAllah setel sume kalo xder delay. Amiinn..

**Aku penat burn CD kasik engineer, 40 kepeng!! Ms test pas burn, ok. Da smp kt engineer, patahlah, koraplah. Ceess!!

Aku nk g zoo. Zoo negara pon ok. Aku suke g zoo. Sebab aku suke tgk menatang. Menatang yg betol2 menatang. Bukan org yg mcm menatang.


Dari thn lepas plan ng encek tunang nk g zoo. Xjd2. Bz. Byk keje. Byk knduri kawen ms wekend. Itulah, inilah.


Jadinya ingt b4 kawen thn dpn, nk la p zoo ng encek tunang. Ms mule2 bercinta dl, ms p pesta MAHA kt mardi mak aku kantoikan aku kt encek tunang (ms tu encek boipren). Kejadian berlaku ms aku ajak depa tgk kuda kt bahagian haiwan.

Mak: Nuri ms kecik2 suke tgk gajah. Asek ajak g zooo aje. Ms mak saratkan arep pon, p zoo gk. Nuri nk tgk gajah.

Aku: - - - - - - - - (perluke gtau?)
Encek tunang: Aahahahahah!~

P zoo best apa. Ley tgk haiwan2. Tgk ikan2. Tgk gajah, girafah, kasik girafah makan. 


Aku berciter2, bila aku da beranak pinak nnt, aku nk bawak anak2 aku p zoo. Kenal binatang secara live unplugged. Bukan sekadar tgk ikot buku. Biar bau skali taik2 binatang tuh sume. Xder la jijik sgt nt kalo kne balik kampung byk taik kambing ng ayam nk kne basuh kt lantai umah arwah nenek.


Aku risokan ms depan bakal ank2 aku yg akn hidup di bandar. Takot depa xkenal ayam itik. Xkenal pucuk paku sume. Xkenal sawah padi. Xkenal pacat lintah. Xkenal jamban xder flush (umah nenek aku ada g jamban neh, tp da xguna). Xkenal kebun buah. 


Sebab tu aku merancang, insyaAllah kalo ada rezki, bile ank2 aku da masuk skola menengah, ataupon da start belajar kt IPT, aku mauk setel down kt batu pahat. To be exact, kampung encek tunang (ms tu da jd laki aku).


Encek tunang dah ada rumah kt saner. Suasana kampung masih pekat. Belakang umah ada kebun, reban ayam. Depan rumah ada parit. Best. Aku suke suasana mcm neh. Ikotkan ati, nk je setel down kt saner pas kawen. Encek tunang xkesah. Tp dia sudah kasik ayat yg buat aku pospon plan dok kampung:
1. Saye xkesah nk pindah johor. Saya ley tukar jd engineer saner. Awaklah nk keje ape? Kt batu pahat xder keje tau.
2. Awak tahan ke soping kt jusco & tesco batu pahat je? Xrindu midvalley? OU? Mines? Alamanda?



Kaget gk aku. Oleh itu, aku pospon plan. Ahahaha!~ Sebab musabab aku mau duduk johor adelah:
1. Aku mau ank cucu aku kenal ape itu KAMPUNG. Serdang bukan kampung. Xder pokok kelapa yg berlambak. Xder reban ayam itik.
2. Aku mau depa ada pengalaman travel balik kampung mcm aku balik rembau ng melaka.
3. Aku buley bercucuk tanam kt kampung tnpa gangguan asap2 moto dan kete.
4. Aku mau idop aman bahagia tnpa bas rapidkl ng metrobus berlumbe2 depan umah aku.
5. Sebab rumah encek tunang dekat ng laut. Aku suke bau laut. Nyaman.


Tinggi sungguh cita2 aku. Semoga ada rezeki dan diperkenankan Tuhan.


Daaa.

No comments: