Monday, December 7, 2009

Hanimun

Salam n hi.

Skg tgh havoc (aku rs da lepas) psl flite tikets murah bagai. Tapi aku wat bodo je walopon tau tarikh utk tiket murah/ free ada utk date hanimun aku.

Napekah aku begitu wat bodo?

Sebab aku ada plan sendiri. Munkin sb aku ng encek tunang pesen asal boley n x berkire. Kalo ada, adalah dpt rezki tiket murah. Kalo xder, xper. Mmg bajet sentiasa diletakkan utk hrge tnpe diskaun.

Aku suke laut. Encek tunang pon suke laut. Kami suke laut. Tp xkan nk hanimun kt PD. Itu tetiap mggu pon bley pegi. Xkan nk hanimun kt pntai klebang melaka. Serupe aku balik kampung. Xkan nk hanimun kt pantai minyak beku batu pahat. Baik aku p PD.

Teringin nk p krabi. Lautnye cantik. Tapi encek tunang amat cerewet bab HALAL. Dia kalo nmpk makanan tu ganjil sket je xnk makan. Walopon kawan2 ada yg berjaye meyakinkan aku bahawasanya krabi ada makanan halal, tp encek tunang xnk. Xmo argue. Nnt derhaka pada suami (hanimun pas jadi laki bini, jdnye assume derhaka pd suami la kan).

Nak p sipadan. Tapi date aku kawen tuh mcm musim hujan. Takot sipadan tutup. Same goes redang, cherating sume (trauma p cherating musim ujan, laut mcm air teh dan neslo). Tutup nnt.

Oleh itu, kami telah bersepakat membawa berkat mau ke langkawi. Ada bbrp faktor:
1. Aku da biasa p langkawi. Sem 5 kt uum, 4x p saner utk wat asignment. Ranap duit ptptn. Opis trip pon p langkawi.

2. Encek tunang pon da biase p saner. Jadinya kitorg xperlu terkujat2 carik jalan bagai.
3. Makanan halal ofkos ada. Jadinya xder sebab utk encek tunang bising takot makanan xder.

Kami tidak mau snorkling. Tidak mau juge menyelam2 bagai. Ckup dengan hnya duduk tepi pantai dan menghayati perjalanan sebelum jd laki bini. Ckup malam2 p jalan2 tepi laut sambil berpeluk2 bagai. Ohohoho!~

Aku ekceli suke berjalan2. Munkin sb tradisi bapak aku ms dia sehat walafiat, rajin bawak kitorg p jalan2 seluruh semenanjung. Ada yg aku ingt, ada yg aku da lupe.
Yg aku ingt:
1. P langkawi 2x ms skolah rendah. Pegi sana 2 beg, balik KL 6 beg. Borong pinggan mangkuk periuk belanga. Bapak aku ada mbr keje kastam. Jadinye paham2 sendere.
2. P pantai cinta berahi (skg dikenali sbg pantai cahaya bulan) ms darjah4. Seronok p klate.
3. P cameron highland smp naik muak mkn stoberi. Beli kaktus berplastik2, sudahnye sume mati. Tapi ada yg idop smp aku form5. Besau dia. Tapi da mati gk.
4. Paling jauh pon p singapore. Sb sepupu kawen (1st time p) ng bawak arwah nenek jalan2 saner (2nd time). Singapore best. Makan sedap. Zoo dia pon best.

Skg neh bapak xsehat sgt utk long distance. Jadinya aku berciter2 pas kawen, aku mau teruskan tradisi neh ng laki aku. Amat berciter2 utk p Jepun n Korea. Jepun sb aku nk p negara Sailormoon. Ye, aku kompol komik dia. Korea sb aku nk jmp Won Bin (konon). Encek tunang ley ushar amoi2 kt saner (ushar je la, dah mmg laki suke ushar pompuan. Halang mcm mn pon, lelaki mmg mata keranjang). Encek tunang juge ley ushar2 barang2 kete terutamanya brand momo, murah.

Tapi pape pon sume atas rezki. Kalo ada, adalah. Amiinn..


Daaa.

No comments: