Thursday, December 3, 2009

Trendikah?

Salam n hi.

Mood xder. Sebab ati dan minda sudah berada kt knduri kawen sedare mare. Ohohoho!~ Amat seronok sb yg kawen itu adelah sedare2 sekepala dan sangat2 close. Tetiap mggu ada famili gadering. Best~



Motif entri xder. Sb aku xder mood, oleh itu aku mau merapu nth papo. Smlm ms lunch ng encek tunang dan 2 org sahabat sepejabat, aku terpk sesuatu pas tertgk sesuatu. Sorg mkck sedang memakai baju pesen skg, ala2 ct, ada gelembung di tangan. Jarang dan tidak memakai ape2 pakaian utk mengalas apa2 yg ada didalam baju itu. Dan aku tgk, ramai gadis bertudung yg begitu. Xsegan kah?



Serentak itu aku terpk. Nape aku xder baju mcm tuh sedangkan baju itu adelah trend skg. Serentak itu gk aku terpk bahawasanya aku mmg xpnh ikot trend. Kata org lama, katak bawah tempurung. Kata moden sket, ketinggalan zaman.


Mmg aku kolot. Aku bangga aku kolot. Sb xramai gadis2 zaman skg yg berfikiran kolot mcm aku. Ohohohoho!~ Trend yg dah ada bertahun2 kt msia, barulah aku nk pkai. Dah basi dah kate org.


Masa org pompuan tgh kecoh2 dan semangat nk pkai selendang tepek kt muke, aku xwat. Selepas bbrp tahun, barulah aku wat centuh. Itupon dibangkang 500% oleh encek tunang sb muke aku kate dia nmpk aneh dan ganjil.


Masa org tgh havoc bergaya ng kebaya indon, aku masih berkurung biase. Lepas bertahun2 pesen tuh masuk msia, barulah aku terhegeh2 kirim kt kazen aku ms dia p bandung bulan 6 ritu.


Masa org tgh ligat dan kecoh pasal kasut/ sandal brand crocs, aku lgsg xamik tau. Sebab utk aku yg kolot ini, xperlu habeskan smp 2/ 3 ratus utk mende letak kt kaki (aku mmg berpikiran mcm neh dari kecik). Cuma bile kt mines da bukak crocs yg menjual crocs utk dihabeskan stok dan dijual ng half price, barulah aku beli sepasang ng hrge 60hengget. 


Masa org2 pompuan termasuklah gadis2, mkck2, nenek2 bersemangat bertudung awning ala2 ekin, aku xikot. Kecuali nk try test beli seketul pastu kne marah ng encek tunang sb dia kate muke aku mmg indon habes kalo pkai centuh. Oleh itu, aku hnya pkai kalo bukan kuar ng encek tunang. Itulah je sehelai tudung awning aku ada.


Masa org tgh seronok bercuti2 ke indon bagai, aku xp pastu aku xder rs nk p. Munkin hormon bercuti2 aku xder. Ahahah~ Tidak jeles munkin sb masa kecik abah aku rajin bawak kitorg sefamili p jalan2 satu semenanjung. Jadinya ms org tgh kecoh2 p langkawi ke cherating ke pantai cahaya bulan ke, aku mcm xrs pape sb da p masa kecik. Dan biler dah berganjak dewasa neh, aku berazam akn meneruskan tradisi berjalan2 satu semenanjung ng bakal suami aku. Lagi best~


Masa org tgh bajet jelite plus hensem ng merebondingkan rambot yg kerinting, aku xwat. Pnh gk time blaja guna iron baju buat iron rambot. Mmg gilak time tuh. Ba'ya mmg bagus dari segi memultitaskingkan seterika baju dia tuh. Siap berstim rambut aku ng iron dia. Tu jelah aktiviti rebonding DIY. Skg aku menten kerinting besar2 rambot aku sb aku mau org kenal bahawasanya aku ank bapak.

Hish byk lagi la kalo nk citer. Tapi aku ngaku aku agk ketinggalan bab2 berpesen. Old pesen katakan. Tapi aku suke sb xramai dah pompuan zaman skg mcm aku. Kire freak gk la. Ohohohoho~


Oleh itu, utk keje kawen aku nnt thn dpn, aku dah nampak bahasawanya xkan ada pesen2 skg yg org wat time knduri kawen. Kad hardcover, pelamin geometrik yg bersegi 4, pomander ball merata2, fresh flowers dimana saja, fotografer smp 5/ 6 org, p indon order barang kawen - aku xnmpk aku akn ke arah itu. Utk bakal pengantin yg lain, itu hak masing2. 


Utk aku si rakyat biase, apa yg ada, itulah yg termampu. Mmglah tingin gk nk cantik2 bagai pastu ikot trend skg, tp belanjanya pon trendi gk. InsyaAllah kalo Allah nk kasik rezki lebey, adalah.



Daaa.

No comments: