Monday, December 7, 2009

Wedding Blood Bonded: Keri

Salam n hi.

Monday blues menguasai diri. Jalan jem gile babeng kt serdang raya. Kol 815 br smp opis. Musnah sudah record datang awal aku.

Last Sat p wedding keri spt yg dah diwar2kan sblum neh. Org melaka smp umah aku dlm 10 pagi. Singgah utk membuang sisa2 kumbahan dlm perot. 

Utk bapak dan pkck2 aku, mcm biase borak psl politik. Mak dan mkck2 borak psl hiasan2 keje kawen, aku ng kazen aku yakni padil berborak psl date kawen. Beliau mahu bertunang ahad neh, jodoh insyaAllah ng org Cheras, polis. Terpacul ayat jujur - bini ko polis padil????abeh la ko, keje ikot arahan je aaaa...... Dan perborakan diteruskan ng ayat2 double meaning. Nmpk sgt kitorg dah desperado nk kawen. Cett.


Aku kasik tau itu padil sesungguhnye jgn amik 10/10/10. Aku sudah cop. The other week bertandang plak. Jadinya bapak ada ckp ms nk balik dari keje kawen tu, pkck mamat (mmg nama dia mamat, bukan aku meng'mamat'kan pkck aku) mau wat keje nikah mggu lepas mjlis bertndang aku, dan knduri belah melaka smggu pastu. Aku da terkaget sb sorg sahabat mau berkawen mggu itu!!~Mati deeennnn~~ Oh padil, tlglah kawen sblum rayaaaaa!!!!

Ok. Berbalik pd knduri keri. Tiada gmbo sb aku period pain. Mood xder sgt nk snap gmbo. Amik 2 snap je. Yakni ms pengantin smp. Mjlis kt Dewan Komuniti Bukit Cheras. Ada 3 tingkat. Siap lif bagai. Bagus Keri. Ko paham sesungguhnye veteren2 kiter xley naik turun tangga. Kemudahan amat bagus. Surau, toilet, bilik rehat, sume ada.

Vendor utk keje kawen dia adelah sume sanak saudara. Katering adelah sedare belah mak dia. Sedaaapppppp.......Mmg A++ aku kasik. Baju pengantin, pelamin adelah sedare belah bapak dia yakni sedare aku gk la. Sepupu aku yg mmg jd vendor wedding. 

Utk komen, aku xbrani tp overall, aku xbekenan sb bukan taste aku, walopon kazen aku agk femes dlm arena seni tradisional melayu kt msia neh. Maap keri. Aku mmg jujur. Tu sb aku xnk sedare mare menjadi vendor. Nt ssh nk sound tepek. Takot hard feeling bagai.

The best part knduri keri adelah orang singapore sampai!!!~Yeay!!~Itu antara sebab nape aku stay smp kol 2++, siap pujuk org melaka soh stay jap - depa nk balik awal sb kt melaka pon ada jmputan. Sebab nk jumpe sedare  singapore. Bukan salu ley jumpe depa. Time kenduri kendara je. 

Tapi pkck mkck singapore xdpt nk dtg. Doktor xkasik long distance journey. So yg dtg hnyelah ank2 dan cucu2 depa. Jadilaaa..Alhamdulillah, perjalanan selamat. Dan spt diagak, soklan pertama yg ditnye sblum soklah sehat ke x adelah - nuri, biler date? Dgr kaba date buley beli nombor ekor. Chaiiittt!!~~

K. Inilah gmbo pengantin. Sempat snap sebelum keri nmpk aku n terjerit - Eh maklong!!!~ Bakal paklong mana?? dihadapan jejaka2 kacak. Jatuh saham aku jap. Chhhaaiittt!!~


Isteri dia adelah org Kuching Sarawak. Ekin nama dia. Suke senyum. Muke sebijik muke mak keri. Munkin inilah jodoh kate org. Flower girl adelah adek bongsu keri. Apo nth namo dio. Xingt aku.


Gmbo dibawah adelah kami ketika berumo 3thn.

Kami berbeza 2 mggu. Bapak dia adelah kazen aku. Gratz dude!~Walopon aku maklong, tp ko kawen dl. Syabas!!~Semoga berkekalan hingga ujung nyawa.


Daaa.

No comments: