Tuesday, December 1, 2009

Penat Berjalan Semalam

Salam n hi.

Xder mood sb baru start keje arineh. Semalam cuti utk berdating setelah sekian lama xder proper date. 

Lokasi dituju adelah midvalley. 
Lokasi parking kete adelah the gardens sb mcm bangang midvalley xder parking. 
Lokasi menyurvey barang2 hntaran adelah metrojaya midvalley dan isetan the gardens. 
Lokasi menonton ninja asassin adelah gsc midvalley.
Lokasi lunch v1 adelah fudcourt serdang - tngu kdai jahit bukak sb nk antar baju customer mak aku utk jahit tepi.
Lokasi lunch v2 adelah fudcourt midvalley.



Dlm post sebelum neh aku ada mention mauk mencarik kasot utk sanding. Ekceli juge adelah kasot utk hntaran aku. Ekceli ikotkan ati kering nk je beli kasot vinnci since aku selesa n tau ada saiz. Tapi encek tunang menolak dgn cara baik dan bagi alasan yg bg aku agk munasarawak iaitu kiter kawen nk sekali je. Oleh itu cariklah kasot yg molek sket. Yer baiklah, saya mengikut arahan.



Kasot dicari kt metrojaya midvalley. Ada byk cois. Dan aku terus jumpe sales promoter utk bertnye bbrp soklan yg ekceli aku ptt tau sekian lama:
1. Lagi sethn nk guna, agk2 lapuk x nnt kalo simpan dlm kotak? Jawapan: X. Asalkan ada silikon tuh. Jgn buang.
2. Manik2 bling2 neh tahan ke lagi sethn? Jawapan: Ofkos tahan (aku percaya jawapan tuh sb kasot itu berkualiti bagus dan baik).
3. Agk2 let say saya xmoh beli atas faktor mid yr nnt ada sale lagik, ada x lagi kasot mcm neh? Jawapan: Xbley jnji. Tp ofkos akn ada less yg berbaloi dan akn kuar lagi byk design. Munkin yg less 30% neh, ms mid yr akn jadi 50% (waaaa aku suke!).


Okeh. InsyaAllah aku mauk beli kasot sanding + kasot utk hntaran aku kt sini. Kasot utk hntaran encek tunang tmpt len ada berlambak dan dia x cerewet mcm aku. Sonang nk uruskan dia. Oohohoh!~


Mekap. Pas parking kt the gardens, naik eskeletor, terus jumpe isetan. Terus nmpk kaunter estee lauder. Aku mmg maukan estee lauder sbg brg hntaran atas faktor encek tunang ckp - beli la yg semenggah sket. Stakat maybelline, elianto, revlon, loreal, awak bley beli sndiri. Ahaahahahah!~ Bagos. Maukan bobbi brown juge sbg antara pilihan tp mcm xnk plak.


Aku mmg nk beli 1/ 2 produk estee utk try test. Kalo cun, kompem aku pow encek tunang utk hntaran aku. Okeh. Sales promoter amat best. Tidak ikot bontot aku ms aku terkebil2 mengushar brg. Bg explanation yg mmg memenuhi soklan.
1. Saya nk wat hntaran. Ape yg berbaloi? Jawapan: Set yg neh (aku xtau nama set tuh tp mmg full sume ada), actual price adelah rm700, kalo sale n offer neh, hnye worth rm260. Yg mcm neh (ada beg gabak besor, lipstik smp 4 jenis, dan berbagai2 lagi smp aku rambang mata rs lahap nk beli sume), actual price is rm1.2k++. Kalo sale n offer, dpt rm480. If u guys beli product worth rm240, u can get this set rm220 (mak haiiiiii~~~~~~encek tunang da senyum2 n ckp - saya bekenan beg dia. Bagus beli neh. Beg tuh kalo kiter lik kampung ley bubuh berus gg, ubat gigi, kire 1 stop centre aa. Boh mekap2 awak skali. Xyah byk2 beg. Cet!!)
2. Tp saya kawen lagi sethn, dlm bulan 10. Next time ada lagi x? Jawapan: Eh misti ada. Sume festive season, special season mmg kami ada sale n offer mcm neh. Range hrge lebey kurang sama, brg pon munkin ada penambahan or pertukaran sket2. Basically, sama saje. Cume, theme kaler je lain. Mcm tis time punya festive season, kiter kasi gold theme utk casing sume. Maybe next time maroon, grey, or else. Depends.


Pastu amoi tuh ckp - kalo u nk wat hntaran, kami akn decorate kasi u. FOC. Nnt u bley terus letak dalam u punye dulang lah. Tp kalo xnk kami tlg decorate pon xper.


Pastu aku p metrojaya pnye estee lauder pnye kaunter, ng hajat nk tgk ape yg kaunter belah cni plak ckp. Dsbbkan sales promoter dia adalah abang lembut yg dah mekap bagai rambut mengerbang, aku jd ngeri n ckp kt encek tunang, kiter beli kt isetan je lah. Hrge sama je.


Aku mengambek keputusan utk beli set offer lip gloss dia. Actual price sebatang adelah rm70. Dlm set ada 6 botol. Kalo dikira2 actual price utk sume adelah rm420. Tp offer itu adelah rm175. Utk aku (xtau korg mcm mn), ok la (munkin sb aku da suke sangat, kalo aku xsuke munkin aku ckp mahal gilak babeng kan). Gmbo dibawah adelah set tsbt:




Selesai sume, menonton la citer ninja asassin. Walopon ms tgk tmo dia aku rs rain sgt pelat berbahasa omputih tp dlm actual movie, dialog dia xbyk. Dia byk gune ekspresi muke. Oklah so far citer dia. X over do dlm action pack melainkan aku rs kaler darah dlm movie tu sgt aneh n terlalu byk. 


Hoh. Bulan doblas penuh keje kawen:
1. 5/12: Keri. Ank buah belah abah. Bapak dia kazen aku. Bapak dia kne ragut last mth, kotak curut disangka wallet oleh perompak bengong. Mjlis kt cheras sana. Tidak menjadi ajk mjlis, sekadar memenuhi jmputan.
2. 12&13/12: Kak rin. Sepupu belah mak. Mjlis kt bangi saner. Dokek yo. Menjadi ajk kasi goodie. Tema jawa (walopon kami bukan keturunan jawa) + putih coklat. Jumaat sabtu ahad akn bz di bangi utk bekeje. 
3. 19/12: Dila. Sepupu belah abah. Mjlis kt melaka sana, wat kt kampung. Yeay!~Da lama xder knduri kt kampung. Agk eksaited sb dilantik menjadi tukang kaut duit, sb selama neh jd tukang kasik goodie. Generasi ke2 pkai kaler coklat , generasi ke3 pkai kaler merah.  Fuh merah makngah aku nnt.

4. 26/12: Yati: Kawan skolah rendah. Mjlis kt putrajaya sana. Dan ada g 1 mjlis yg aku perlu jd drebar mak aku. Makanya, akn berkejar 2 mjlis ari itu nnt.


Utk prep keje kawen, sudah selesai bab2 booking. Utk bab2 membeli, sume thn dpn. Alhamdulillah, sume berjalan lancar spt yg diharapkan. Terkuis sket2 tuh standard aa. 


Daaa.

No comments: