Tuesday, December 8, 2009

Lagi Saploh Bulan..Oh Bulaaannn~

Salam n hi.

Petang selase yg bosan. Mood xder utk bekeje sb pilot test bengong. Aku xley nk burn lagi CD utk installation. Muak dah tgk CD. Kalo ikot plan, start esok encek tunang akn outstation utk installation nationwide (konon), smp 31/12 neh. Tp sb pilot bengong ini ari, munkin pospon.


**Saje meraban psl keje. Mmg xder kne mengene ng keje kawen.


Utk mjlis 10/10/10, ianya agk simple.

AJK adelah sedare mare. Sebab umah depa sekangkang kera je pon. Kalo bukan sb serdang da upgrade jd pekan, knduri aku buley dinamakan sbg old pesen sb guna style lama iaitu sedare mare as AJK, tggal aku wat katering.


Baju nikah = kurung moden kaler putih gading. Same goes encek tunang. Tidak mau bling2 yg sarat. Nnt aku tensen kalo sarat sgt beadings ms nikah. Biar polos sedikit.

Baju sanding = kebaya. Encek tunang baju melayu standard. Tp munkin ada perubahan jika sekiranya akak bridal kata encek tunang sesuai pkai overcoat mcm pahlawan melayu tuh. Tapi aku xkesah mana2. Janji pkai baju. Tidak berbogel.

Baju famili; bapak, mak dan adik aku kaler gold.

Baju sepupu2 pompuan aku yg terpilih kaler krim. Sudah kasik itu kain dan selendang jojet. Aku soh wat kurung moden sume. Biar sekate. 

Baju famili yg lenlain; sukati koranglah nk pkai baju ape pon. Tp dilarang sama sekali pkai kaler maroon. Sb baju sanding aku kaler maroon.

Tiada aksi maksi potong kek bagai. Sb aku xsuke dan xminat. Tp kalo dipujuk utk buat, munkin akn dipertimbangkan.

Budak2 kompang akn mentekadarah dulu sblum berkompang ms aku berarak. Jgn laparkan perut depa. Kesian nnt.

Adik laki aku dan sorg mbr dia akn jd runner mjlis. Runner xrunner, wajib berbaju melayu.

PA sistem old pesen. Kaset style. Bapak pnye. Sudah test utk attach ng CD player. Speaker sume masih berkondisi sempurna.


Banner/ bunting sengaje ditiadakan. InsyaAllah mmg xder. Tp kalo ada itu rezeki.

Cuba sedaye upaya utk beramah mesra dgn tetamu terutamanya sedare mare yg jauh dari singapore dan melaka. Sb jarang dpt jumpe. Kalo balik dari bertandang batu pahat munkin buley singgah melaka jap wat sesi lawatan sambil mengenal sedare.


Hantaran sajer hand made. Aku ng mak aku akn bertungkus lumus utk hntaran. Lain sume vendor. Tiada DIY2 yg lain.


Wiring rumah byk da setel. Seb bek adik aku budak letrik. Upah = zero. Aku nk kawen, oleh itu kuasa veto sbg akak tunggal suruh dia wat wiring rumah sbg hadiah kawen.


Januari operasi beli telekung, sejadah, dan tafsir Al-quran. InsyaAllah. Lagi saploh bulan, kejap je. Aku rs aritu mcm lagi sethn stgh.



Daaa.


1 comment:

Aimy.Aflah.Inspiration said...

salam ziarah... pelamin, hantaran, door gift, kek & fotografi... pakej yg berpatutan.. kunjungi blog kami ye.. http://pelaminhantaran.blogspot.com