Wednesday, November 25, 2009

Kasot Kawen

Salam n hi.

Citer kali neh psl kasot kawen. Kasot kawen utk aku merangkumi:
1. Kasot nikah
2. Kasot sanding
3. Kasot bertndang.

Kaki aku saiz 3. Yer, tiga. Kalo kt vincci mmg selamat sb kaki aku ada saiz. Kalo kt kedai lain, agk harun gk nk carik kasut. Saiz 4 ada belen dlm setgh inci kt belakang.

Oleh itu, memandangkan aku sedor diri saiz kaki cinderella, makanya operasi mengushar kasot utk keje kawen aku da bermula seawal lepas aku bertunang ritu.

Utk kasot nikah, dia da ada stori sndiri. Bbrp bulan yg lepas yakni b4 bulan pose, aku menjalankan operasi membeli kain ela utk si pengapit perempuan dan bridesmaids aku. Bridesmaids dlm kata lemah lembut turut dikenali sbg dayang2 <--konon. Tapi ekceli xla dayang2 mana pon. Cume aku mmg berniat dari zaman skola, insyaAllah kalau ada jodoh utk kawen, aku mau belanja sepupu2 perempuan yg close ng aku kain ela.Baju tempah sendere aaa.

Okeh. Ms p beli kain ela yg berjumlah 20meter, aku sajes kt encek tunang yg aku nk p ushar kasut nikah ng sanding. Sb tmpah kt bridal agk mahal - rm180. Ada tmpt len aku jmp cas rm90. Pas aku pk2 balik, walopon gagah aku tempah, aku xnmpk kerelevanan aku nk pkai kasot tuh pas kawen.

Oleh itu, aku decide utk beli siap sb aku tau pas kawen insyaAllah aku pkai. Jalan2 satu bangunan sogo, sume kedai kasut kt jln tar, satu kedai xder saiz aku.Dari kol 11 pagi, smp la dah kol 4petang, xjumpe2 saiz aku. Encek tunang da mule wat muke fedap.

Akhernye dia kasik cadangan p jusco cheras selatan, ada vincci. Kot2 la ada rezki aku. Aku mengikot je arahan sb da start rs kesian kt mamat tuh. Muke da seposen da. At last!!~ Di vincci jua rezki aku. Alhamdulillah..munkin takdir, kebetulan ada design yg xheavy, kaler putih gading, n yg penting saiz 3!!~ Dia ala2 mcm neh tp bertutup kt depan dan tiada bling2 itu:


Senin dpn insyaAllah akn ke midvalley sb ada metrojaya sale. Saje nk p ngusyar kasot utk sanding plak. Bajet nk carik yg mcm neh, tp aku terima hakikat kaki aku yg kiut neh mmg xbley kasut mcm neh, insyaAllah tercabut2 aku pkai:


Oleh itu, munkin aku carik yg mcm neh, agk praktikal, ada tali yg buley menyapot kaki aku:


Kaler adelah kaler maroon ataupun putih ada gabungan maroon. Tgklah mcm mn n yg mana berkenan. Oh ya, kasut nikah insyaAllah akn recycle utk mjlis belah johor. Jimat blanje den.

Sekian utk arineh.

**Gambo ehsan pkck gugel.

Daaa.

No comments: