Wednesday, November 18, 2009

10 October 10

Salam n hi.

Erm..walopon 10 October 2010 kelihatan sayup2 kejauhan, tp aku sudah menetapkan bahawasanya cut off utk preparation kawen adelah by end of July 2010. Sebab:

1. Bulan 8 pose, bulan 9 raya. Preparation utk ry plak. Even aku da nampak bahawasanya sesungguhnya aku xkan wat baju raya (munkin), sb ada mende len yg lagi penting.

2. 10/10/10 adelah mggu pertama bulan 10. So kire burn. Mende2 akhir mcm goodie, pasang pelamin, pkai inai, bla bla buley dijalankan dalam ms 9 ari sebelum mjlis berlangsung.

Disini aku coretkan sikit2 ape yg ada dalam kepale otak aku neh dan telah dipersetujui oleh orang2 penting - encek tunang dan famili.

1. Bulan 1 - 3 adelah bulan utk adek laki aku menyetelkan wiring2 rumah. Seb bek mamat tuh budak elektrik. Jimat den.


2. Bulan 6 tempah kad kawen. Estimated bln July 2010 siap sb dlm bulan pose ng raya da start distribute. Jemputan hnya melalui kad kawen, tidak melalui cyber kecuali pd org2 tertentu.

3. Mid year sale ditarget utk beli sume brg2 hntaran + cadar + langsir bilik senggama kami.

4. Sale bulan pose/ raya ditarget utk beli perabot bilik - set katil, almari, meja solek.

5. Jun/ July 2010 adelah masa utk cat bilik dan ruang depan umah.

6. Semggu sebelum mjlis, buley setelkan bab goodie - muffin dan jeli/gula2 saje. Tenaga kerja dah ada dalam senarai. Radiah+Anis, korang target paling hampir.

7. Lace utk baju nikah dan kain utk baju melayu akn dicarik b4 May 2010, sb bulan May ditarget utk hantar ke bridal.

8. Baju famili akn disetelkan dlm June 10. Baju melayu 2helai, kain mak aku sepasang. Mak aku jahit sndiri baju dia. Utk abah ng adik aku, badan mereka ada saiz kt Wisma Yakin. Sudah survey ritu.

9. Mende2 sampingan mcm hiasan2 rumah+bilik sudah mula disediakan. Sikit2 lama2 jadi bukit.

10. Penanda arah akn didesign ms bulan pose 2010. Sonang yo. Aku membayangkan ada gmbo aku ng encek bakal suami, tarikh, arah sign, nama kami, dan bunga manggar. Dah. Xperlu bunting+banner. Sb kt setiap penanda akn ada gmbo kitorg. Glemer bukan. Satu serdang tertepek muke kitorg. InsyaAllah ini yg aku nk wat.

Tu je yg aku dpt senaraikan, kang kalo ada g, aku bubuh. Mak, along da merenyam dah neh. Ohohohohoohhoh!~

Daaa.

No comments: