Wednesday, November 18, 2009

Listing Persiapan

Salam n hi.

Ada bbrp apdet yg telah berlaku. Sile rujuk di bawah:

Merah = Lgsg xder progress
Hijau = Done oredi~~
Pepel = Half2 setel
Oren = Suku2 setel

Part nikah
1. G kursus kawen
2. Book juru nikah - bapak siap da amik borang nikah. Bergosip hamper sejam ng pkck halim. Kalo sb xder org datang nk hantar borang siap ng saksi, aku rs smp ptg bergosip xsudah. Pkck2 bergosip jgn memain.
3. Setelkan borang sume
4. HIV test - 3 mths before mjlis

Part Hiasan Rumah + Bilik Senggama
1. Cat umah
2. Cat bilik senggama
3. Langsir
4. Beli set perabot utk bilik senggama
5. Others - mcm bunga2 bla bla bla

Part Hantaran
1. Hiasan hantaran - inclusive dulang, alas, bunga bla bla bla
2. Barang2 hantaran - seperti tersenarai dlm list belah kanan bawah skali

Part Bridal - Azue Bridal
1. Mekap 2x
2. Pelamin rumah
3. Baju nikah aku ng encek tunang - beli kain ela. Baju akn dihantar dlm bulan 7<-- atas nasihat kak dila.
4. Baju sanding - dsbbkan aku book thn neh utk kawen thn dpn, aku dpt compliment pkai baju baru!!~~~
5. Segale mak nenek aksesori mcm payung, bantal nikah 2 bijik, alat renjis, stand bunga pahar, veil segale.

Part Katering - Azue Catering & Canopy. Smlm sudah byr deposit kt En Arif yg berjaye mensatisfy bapak aku yg sgt x easy-to-please. Alhamdulillah..
1. Khemah - 6 biji piramid. 2 reserve utk pengantin ng vip.
2. Lauk - ayam msk merah, rendang daging, dalca, acar buar, papadom, air sirap limau, nasik beriani + putih, buah tembikai + oren.
3. Lauk pengantin - udang panjat<-- neh je yg aku ingt, ada lagi yg len. Ohohoh~
4. Meja pengantin - siap deko sume.
5. 30 bijik kusi tambahan utk duduk2

Part Gambo
1. Official photog.
2. Pre Wedding - status: menunggu album

Part Jemputan
1. Senarai nama
2. Kad kawen - dah decide nk wat kt mana.
3. Peta kedua2 belah pihak - belah aku da setel.

Part Goodie
1. Kanak = Gula2 saje
2. Adults = Ada dah senarai tp not yet decide.

Part DJ/ Entertainment
1. DJ - insyaAllah mbr adik aku
2. Sound system - microfon, speaker, lagu bla bla bla
3. Skrip DJ

Part Sampingan
1. Penanda arah
2. Kompang
3. Silat
4. Bunga rozek
5. Bunga manggar
6. Bunga rampai
7. Towel Good Morning
8. Bunga pahar
9. Rumah utk encek tunang yg ms tu insyaAllah dah jd laki aku utk stay bersiap.
10. Senarai AJK majlis.
11. Pengapit dan dayang2

Alhamdulillah, setel sudah bab catering. Aku amik one stop centre skali ng bridal. Bridal diuruskan oleh Kak Dila, catering oleh En Arif.

Dari segi PR, mereka sgt best. Buley dibawak bincang ape saje. Utk servis, setakat neh aku tgk servise depa utk kawan2/ sedare mare kawen, buley dikategorikan sbg puas ati.

Utk mjlis aku, tngu lagik setahun bebeh~

Daaa.

No comments: