Tuesday, November 24, 2009

Aktiviti Kamis Jumaat Sabtu Ahad Senin

Salam n hi.

Selamat Hari Raya Korban buat semua (in advance). Ckp psl raya korban, ms neh la br org nk diskas2 psl pengorbanan itu ini. Aku neh stakat neh xder lagi pengorbanan besar. Pengorbanan kecik mcm xpasan plak. Smlm berborak ng sahabat, kami bersetuju ada salah sorg sahabat kami yg bakal berkahwin ujung thn neh telah membuat keputusan yg sgt drastik dlm idop dia. Bg kami, itu pengorbanan besar seorg perempuan terhadap lelaki dia.

Munkin xperlu nk diceritakan kt sini tp scr konklusi, pndapat peribadi aku adelah, dia antara perempuan melayu terakher yg betul2 implement ayat - isteri akn ikot suami lepas kawen. Utk implement ayat tuh, ada bbrp mende harus letgo dan dilepaskan ng rela ati. Kalu aku kt tmpt dia, munkin akn memberontak. Aku doakan sahabat ini akn bahagia dgn izin Yg Maha Penyayang. Amiin.

Okeh. Pasal raya aji, walopon scr tradisi famili aku xsambut scr besar2an, tp aku mintak cuti mcm semangat gilak nk rayo. Cuti byk lagik. Ley carry 4ward pon 9 ari jek. Bek aku abehkan selagi dayo. Oleh itu, kamis ng senin depan aku cuti utk menyetelkan bbrp item utk keje kawen.

Kamis akn ke bank utk menguruskan kewangan di asb. Sesungguhnye aku berharap tiada loan akn dibuat utk kawen. Ckuplah simpanan di bank. Aku ng encek tunang amat mahukan lepas kawen hidup akn aman bahagia tnpa utang keliling perut yg buncit.

Jumaat sabtu ahad akn memantapkan skil memasak lauk kegemaran encek tunang. Walopon ekceli mamat tuh xder lauk kegemaran, tp aku tingin sgt dgn air tangan aku neh, otomatik lauk yg dimasak akn jadi lauk feveret. Amiin.

Senin. METROJAYA SALE!!~ Hajat dihati pagi tuh nk ke bridal utk byr ansuran n kenalkan encek tunang ng akak bridal tp td call akak tuh, bridal tutup sempena raya aji n hnye dibuka semule ari selasa. Aiseh. Xperlah. Wekend ley p. Jadinya, tentatif berubah utk terus ke midvalley. Tujuan:

1. Ushar2 kasut utk sanding. Kaki aku saiz 3. Sila jgn gelak mahupon terkejut. Kasut nikah da beli. Vincci saje. Kebetulan ada kasut putih gading yg simple, aku terus rembat pas aku tgk muke encek tunang mcm nk makan kedai kasut sb kaki aku xder saiz. Utk kasut sanding, aku mau beli yg simple saje sb baju aku da sarat ng beads.

2. Menonton New Moon. Walopon aku ley bajet sesungguhnye byk scene dlm novel akn xder, tp aku nk tgk gk sb aku suke Jasper ng Alice. Mereka sgt cool dlm novel. Jane juge cool. Sb dia Dakota Fanning. Vampire kejam yg suke torture minda manusia. Dgn menonton movie neh gk, aku bajet encek tunang akn tertido. Bagus. Dia ley rehat dlm wayang smbil cas tenaga utk sesi berjalan2 yg seterusnya.

Januari akn dijalankan operasi carik telekung + tafsir alqur'an + sejadah.

Daaa.


No comments: