Sunday, June 20, 2010

Bakal Mama Mertua Rocks!!~

Salam n hi

Ujung mggu neh mcm biasa ada je aktiviti berkaitan prep keje kawen.

SABTU
Ke Dios Astana Bridal Membeli2 polisterin utk wat hantaran, bekas isi buah & span utk bunga hidup nk wat sireh junjung. Petang tuh encek tunang dtg fetch sb mama ajak dtg kajang. Gpon bukan salu aku jmp bakal famili mertua. Anak2 buah encek tunang pon ada. Dpt aa aku main2 ng adam+tisya.

AHAD
Bakal mama ng ayah mertua dtg umah. Ada sesi meeting ng mak bapak aku. Mostly psl perjalanan kedua2 mjlis. Bincang juga psl wang hantaran yg telah selamat dilangsaikan oleh encek tunang. Mcm2 lagilah. Dan tetibe bakal mama ckp - mama dah tempah tukang solek kt sana.


Waaaaaaahhhhhhhhh bakal mama kuuuuuuuuu~~ I lap uuuu~

Both aku ng encek tunang terkejut sb mama xpnh ckp nk tlg carikkan tukang mekapku. Kitorg begitu bijak mengandaikan bahawasanya kalo dah baju tudung sume siap sendiri, mksodnya mekap pon aku gagah sendere gk aa. Aku xkesah mana2 buley. Janji sume selamat.

Sebelum bakal mertua pulang, bakal ayah sempat membebel - saya ada 2 lagi anak xkawen2. Saya ingt nk sekali arungkan budak2 berdua neh. Tp rsnya dak2 neh xmoh.

Knowing bakal abg ngah, aku rs bakal abg ipar aku tuh mmg xmoh share2 ng bakal abg cik aku.

Daaa.

No comments: