Thursday, June 17, 2010

Selesai Sudah

Salam n hi.

Finally hantaran hunting selesai....Phewww!~ Logo ati den.

Semalam malam pas keje encek tunang jmput di opis (beliau cuti, aku jeles). Lalu bergerak lah ke alamanda utk mencari jam n cincin nikah aku.

Sesungguhnya aku neh sedar diri bahawasanya jari aku saiz 8. Cenonet xley blah. Jadinya aku juga sedar diri aku xley pkai cincin yg bling2 dia byk sb nnt bling2 jatuh lepas resize.

Ok. Alamanda ada 3 kedai emas. Aku xmoh ckp dl mana kedai aku g. Yg pasti:

1. Kedai pertama amat dan agak well known. Munkin skg sale so design agk haprak. Ya tuhan SA pon langsung xmembantu. Muke ketat. Walopon encek tunang memakai baju ada gmbar tengkorak (sayang, dah tau mau beli cincin napelah pkai baju penbol awak itu?), xbermksod kami main2 sajer2 masuk kedai emas. Ok pangkah ini kedai.


2. Kedai kedua SA amat membantu tp xbyk servis. Emas 916 saja dijual n tidak buley resize. Klip utk kecikkan cincin pon takdak. So pangkah jugak.


3. Kedai terakher ohh bagus sungguh. Kedai neh ada 1 g cawangan kt bangi saner. SA mmg sangat2 membantu. Tp kedai neh cincin emas 916 tidak ada batu. Tp dia salut ng ape nth utk kasik nmpk mcm bling2. Encek tunang insists maukan yg berbatu. Jadinya pilihan kedua = emas 750. Diketahui emas 750 byk digunakan utk cincin berbatu sb mudah diikat.


K. Berbalik kpd cincin. Kedai neh buley resize kecikkan sehingga 3 saiz. Maknanya kalo ada cincin aku berkenan, saiz paling besar aku ley pilih adelah 11. Pilih punya pilih pnya pilih sampai aku rambang mata encek tunang da pening, lalu aku memilih 1 cincin. Design hampir sama ng cincin nikah mak aku. Aish mmg anak mak aku neh.


Harus resize. Siap bg diskaun. Ohh best skali.


Hajat dihati mau cincin begini tp diri harus sedar jari neh kecik halus alahai.

Oleh itu aku memilih begini:
Lebey kurang aa. Tggl emas putih tuh korang bayangkan kaler emas kuning.


Ok. Selesai cincin. Carik jam plak. Oh xder yg aku bekenan. Lalu encek tunang ajak ke jusco balakong. Sane ada 1 kedai jam yg ada brand jam yg sama mcm aku belikan utk encek tunang. 

SA kedai itu sgt2 baik. Siap kasik diskaun 20% g walopon kitorg sendere sedia mklum brand itu mmg payah bona nk dapat diskaun. Bagi kitorg itu rezeki. Alhamdulillah. Munkin kalo beli kt butik dia mmg xdpt walopon kami staff spt yg diceritakan dlm entri sebelum2 neh.

Akhernya atiku lege. Tggl nk beli telekung. Ingt alang2 beli telekung, ley terus beli sampin, songkok n kasut kawen encek tunang.

Daaa. 




2 comments:

fikaryna said...

suka cincin batu2 2..cantik dipandang..

Puan T said...

ye ryna ianya mmg cantik dipandang. seb bek hrga pon berpatutan siap diskaun2 bagai. kalo x pandang je lah. ohhoohho!~