Wednesday, June 9, 2010

Perlu Kah?

Salam n hi.

Sejak dari tahun lepas lagi, aku da start wat listing tetamu mjlis perkahwinan aku (mengapakah ayat skema?).

Ok. Intipati entri kali neh agk sensitif. Aku nk sambung psl jemputan smlm. Kali neh psl saper perlu n xperlu dijemput. Xsilap dl ada sorg blogger post satu flow saper perlu dijemput. Aku xingt saper yg penting aku mmg akn implement mende tuh ms aku nk tentukan jemputan.

Tp kes aku neh lain. Aku terlalu ramai sedare. Jemputan 1000, sedare je dah 600++ campur belah mak n bapak.


Pening2. Kawan2 mak bapak g dah menimbun. Aku n mak bapak aku terpkse revise 4 5 kali senarai jemputan even smp ke ari neh xfinalize lagi. Ade je nk tambah -kang xjemput, kecik ati. Kiter org melayu lebey kpd nk jg ati orang. Ke aku je rs centuh. Tp aku ati kering sket compare ng mak aku. Aku ckp direct - kiter asik nk jg ati orang tuh, tp dia ada ke jg ati kiter?

Aku neh lain sket. Kalo aku xsuke, smp matilah aku xsuke. Pendendam kesumat pon ye gk. Xmintak maaf, so aku xmaafkan.

Oleh itu, utk keje kawen, utk memudahkan aku wat listing jemputan, aku hanya menjemput orang yg benar2 rapat n kenal aku. Sb bg aku mjlis perkahwinan nak2 mjlis pernikahan adelah sgt intimate

Aku mau diraikan oleh orang2 yg aku selesa berdampingan. Orang2 yang hormati aku. Orang2 yg aku hormati. Orang2 yg tau menghormati kehidupan peribadi aku. Dan aku menghormati kehidupan peribadi orang itu.


Kenduri aku kt serdang, manakala bakal suami kt johor. Jadinya ada bbrp sahabat2 encek tunang yg berkawan ng aku, aku bermurah ati jemput belah aku. Nak g johor agak jauh n makan belanja minyak n tol.


Tp, aku limitkan. Sb bg bakal suami, eloklah kawan2 dia dtg belah johor sb dia xmoh ganggu bilangan jemputan aku. Tp utk budak2 opis, ada lah 2 3 orang yg aku xkan jemput belah aku, tp munkin bakal suami akn jemput belah dia. Sb bakal suami pon xselesa ng mereka. Cuma atas dasar mau jg air muke dan kawan sepejabat. See..jaga air muka lagi. Tp mereka tidak pernah menjaga air muke orang lain. Memalukan orang lagi ada.


Aku xmoh ajar korang menjadi kejam dan sadis mcm aku. Tp aku xley menerima kenyataan mjlis perkahwinan aku dihadiri oleh orang2 yg aku xsuka. Nnt air muke aku berubah, bad mood, cemaner nk amik gambo lawo2?


Utk korang, pilihlah yg terbaik n sepattnya mjlis perkahwinan kiter meriah, gembira tanpa perlu unsur2 tidak best yg buley dielakkan.

 
Daaa. 

No comments: