Tuesday, June 15, 2010

Wedding Blood Bonded: Kak Lin & Anak Pakngah Nor

Salam n hi.

Wekend lepas dipenuhi ng kenduri kawen. Hajat dihati pagi sabtu mau membantu kak lin as kenduri dia malam tuh. Tapi apekan daya, aku ada famili lain yakni belah bapak. 

Kakak bapak kt shah alam br operate ketumbuhan kt tekak dia which is blocking saluran pernafasan. Jadinya memandangkan bapak agk regret xdpt g s'pore sb xdpt jalan jauh, bapak sgt2 insists mau ke shah alam melawat kakak dia.

Oleh itu, text kak lin say sori xdpt dtg awal utk menolong, tp mak aku akan ke umah dia aa utk menolong. Sb walopon tuan rumah kata xder keje, pape pon as sedare kami mempunyai kesedaran bahwasanya haruslah jugak g menjenguk tlg mana yg ptt.

Pas asar br dpt ke bangi. Lik dari shah alam, mandi2 siap2 terus shoot ke bangi. Sampai2 tgk vendor tgh pasang pelamin, setup meja pengantin, VIP n khemah2. Agk grand utk 2nd marriage. Xperlah. Rezeki dia.

Aku smp radiah balik serdang ng omak eh utk mandi2 n tukar baju. Izyan p tumpang umah Kak Eliz utk mandi n tukar baju. Aku plak tlg mak aku kat dapo utk prepare lauk pengantin. Da siap masak, tggl nk hias2 sesuka ati.

Ok. Mjlis malam ari. Agk cantik kalo byk lampu2. Dah mcm i-city shah alam. 

Tema = Kuning diraja. Aku rs mmg pesen thn neh aa byk pengantin pilih kaler kuning diraja. Last week ada sorg kawan kawen kaler kuning. Neh kak lin amik kaler kuning. Anak pakngah nor aku pon kawen amik kaler kuning. 

Layan gmbo sekeping dua jap.
 Neh sebelum mjlis. Gambo diculik dari fb abg nan.

Masih menculik gmbo dari fb abg nan. hp aku low clas. gmbo xterang.

Gambar ber3 itu wajib. Kami anak 1984.

Mengoverkan diri sblum pengantin sampai. Turut serta mak andak + suraya.

Abg nan mengetag kami ng perkataan "wondergurls" di fb. Oh wondergurls la sgt. Oh btw, nampak gadis bertudung pepel? Oh aku kawen nnt beliau xder. Sedeynya. Bakal dentist ini akn fly ke mesir smggu lepas raya. Musnah harapan mau membuli beliau time knduri aku. Xper. Pelajaran itu penting suraya!!~ Go go go!~

Lepas mjlis, sempat seleberet birthday anak sulung kak lin bersama suami terdahulu. Dania namo eh. Nampk budak laki sengeh2 kt tepi tuh? Itu adek beliau. Danish namo eh. Birthday gurl ke 8 thn.

Oh berkeping2 gambo ropenya. Ahahaha!~ Tungu omak den dan mkck2 den basuh periuk belanga sume, dlm kol 1145 mlm br pulang ke umah. Smp2 umah tggl baki 5 menet bola argentina lawan saper nth. Sb tuh kebnyakkan lelaki2 balik awal sb nk layan bola.

Ok. Ari ahad pulang ke rembau sb p knduri kawen ank pakngah nor. Macam aku sebut di atas, tema kaler kuning gk. Xder snap gmbo dekat sb aku ngantuk. Ahahah alasan.
Baju merah = abg syamsul, sebelah dia pakngah nor, yg pkai spek = bapak, baju pink = abg atan.

Ok. Sekian apdet.

Daaa.

1 comment:

my note said...

dear...

saya nk address n pos kad kahwin.. nanti email kat wanie_me05@yahoo.com ye..