Monday, March 22, 2010

Bunga Telur DIY Lagik~

Salam n hi.

Yaaaa. Masih ingt kegagahan aku wat DIY bunge pahar utk bawak ke johor ms mjlis bertandang? Masih ingt bagaimana aku mengoutsourcekan bunge telur VIP ng bunga pahar pelamin kt kazen aku?

Yaaa dengan ini diumumkan tiada lagik pengoutsourcesan berlaku. Ini kerana aku xsuke nyusahkan orang sb kazen aku thn neh byk outstation pehtu adek ipar beliau mau berkahwin. Sudahnya setelah meeting ng mak bapak den, kami sepakat membawa berkat mau DIY bunge telur VIP. Bunga pahar pelamin akn dibeli siap (stakat entri ini ditulis, kang aku naik sheikh nk wat sendere).

Oleh itu, semalam dengan gagah dan perkasa aku ng mak telah pegi ke semua house. Tujuan: Utk membeli brg2 keperluan wat bunge telur.

Spesifikasi bunge telur VIP adelah:
Akn diletak atas meja.
Ada tmpat pemegang.
Tidak menggunakan lidi sbg base.

Dengan berbekalkan guntingan cth DIY dari majalah nona keluaran khas perkahwinan yg depan dia scha al yahya, kitorg cube mencarik bahan2. 

Kitorg g kedai yg sama kitorg beli bahan2 utk bunge telur arituh. Sb kitorg serasi ng kedai tuh. Pusing pnya pusing pnya pusing, amik bunge saner, amik bunge sini, mix matchkan, akhernya scr kasar bunge telur VIP sedikit keluar konsep kaler. Light pink. Oh I dont like pink tp xtau nape aku beli bunge pink.  Munkin sb biler dah mix match bunge tuh nampk nice kt mata aku. Aku kan koboi. Beli kalo mata bekenan.


Jdnya brg2 yg dibeli adelah spt dibawah:
Yaa. Inilah bahan2 utk memasak eh bukan utk wat bunge telur. Mcm ala2 english sket. Maklumlah nk jd omputih. Reben itu berwarna gold. Utk selit2 dicelah2 antara bunga ng daun.

Yaa ini adelah cobaan ptg semalam pas balik umah. Gagah bukan. Ini hnya prototaip. Bekas isi telur xmasuk lagi. Nampak x dawai yg membulat itu? Itu adelah pemegangnya. Kalo pegang, jd mcm kt bawah (aku pgg mcm tuh, munkin org len pgg terbalik).

Byk lagi nk repair neh. Tp scr basik, beginilah rupe bunge telur itu.

Ada 60 bijik kne wat. Chayok!!~

Daaa.

1 comment:

Ciksue said...

hi...cantik bunga pink tu
boleh tahu beli kat mane,,
berkenan la plak..