Monday, March 22, 2010

Wedding Blood Bonded: Fairuz v2

Salam n hi.

Sabtu lepas berlangsungnya mjlis bertandang Fairuz seminggu lepas mjlis belah isteri beliau. Spt biasa, muke aku muke favors. Asal dpt tugas, tugas tu misti kasik favors kt tetamu.

Dari zaman bunge telur dalam anyaman ketupat,
Dari zaman bunge telur dalam bekas telur kotak,
Dari zaman bunge telur dalam bunge telur lidi,
Dari zaman da start kasik gula2 utk budak2,
Dari zaman da mule ada favors berlainan utk berlainan tetamu,
Dari zaman telur ke restu rezeki, ke syawqi's, ke anis bakery, ke bunga telur dip,
Sume aku ng kazen2 sebaya aku da rs.

Menjadi ajk kasik favors ekceli amat best. Dpt tgk kegelojohan tetamu amik makanan kt tmpt bufet, tetamu xreti beratur, tetamu tolak2 orang n mcm2 lagik aksi maksi manusia2 kt knduri kawen.


Utk mjlis bertandang fairuz neh, again aku, radiah, izyan, tati, suraya, anis menjadi pembagi favors. Kak tina (kazen aku) ckp: korang hnya buley pencen n jd observer biler da kawen. Ah ha!!~ Aahahahahahah~~ Bagus. Lagi 6 bulan da buley pencen. Selamat tinggal keje kasik favors. Den dah xkoso dah. Ponek den.


Ok. Berckp tntg mjlis, temanya berkaler pepel. Light pepel. Segala2 pepel. Dari pelamin, scallop, kotak favors, sume lah. Kitorg pon pkai baju kaler nk ke arah pepel. Pink ada, pepel cair ada, gelap ada, pink belacan ada. 


Pagi2 aku da smpai. Mak aku jd chief. Sume kne ikot ckp dia. Kire org kuat gk aa omak den neh sb kebetulan mjlis neh kt serdang, n tetamu2 kebanyakkannye mbr mak aku gk. Jdnya sonang tuan rumah nk handle mjlis.


Xmoh menceceh byk. Sila tgk gmbar2 dibawah (gmbo xbykm poyo lebey):
Dari kiri: Radiah, aku, Izyan. Izyan adelah merangkap bride of honour den, radiah adelah antara bridesmaids. Yer saja menggelabah nk gk bride of honour ng bridesmaid. Nak rs mcm omputih.


Setup meja pengantin.


Sungguh gigih radiah bekeje.


Bubur itam dalam bekas merah adelah msak sendere oleh jiran2. Dalam besen kuning adelah gula2 utk budak2.


Ketibaan pengantin. Kak haizan si pengantin pompuan mmg comel. Aku mengalami kecelaruan identiti sama ada nk pggl dia kakak atau sukati pggl nama je sb laki dia (fairuz) pggl aku maklong.


Si baju ijo yg hnya nmpk dagu adelah adekku tersayang. Si baju putih adelah ank sedare kitorg. Sebaya adek ku. Jika jumpe live mukenya menyeropai faizal tahir version kurus. Dalam entri sebelum neh ade sorg dak laki yg aku ckp muke mcm jacob twilight. Ha tuh adek si baju putih. Wahai abg hisyam (bapak depa), sile bg tips nk bg muke ank mcm muke artis. Yg hensem je aa.

Sekian. Mjlis tamat sekitar kol 5 ptg. Standard kt serdang salunya kol 4++ dah selamat bungkus da.


Ms nk balik aku mengalami tekanan perasaan dimana bile aku salam mkck pkck, sepupu sepapat, ank2 sedare, misti kuar ayat:
1. Haa pehni nuri pulak.
2. Xsabo den nk tngu bulan 10.
3. Nuri nnt peh rayo kan?
4. Maklong nnt wat glemer2 tau. (Kalo ko nk kasik duit sponsor, ye aku wat glemer2 kalah ivanka trump).



Daaa.

No comments: