Monday, March 29, 2010

Menipiskan Purse Di Saat Gaji Baru Masuk

Salam n hi.

Syabbbaasss inspektor sahab!!~ Yeay hantaran hunting utk item2 yg telah ditetapkan telah berjalan ng lancar.

**Yaa gmbar yilek atas sb jakun seronok ngabehkan duit, lalu lupe utk snap ape2 yg ptt.
*** Tiada niat utk meriakkan diri walopon terserempak ng brader jalan idong mendongak kt gardens ingt aku heran sgt ko tnjuk lobang idong scr melampau? Cuma, kawen kalo diizinkan Allah seumor idop sekali. Aku ng encek tunang mau pampered diri kitorg sb ini hnya dpt dilakukan ms nk kawen saje. 

Ari sabtu p pesta buku. Kemain ramai manusia, even last yr xramai mcm neh. Maybe sb gaji da masuk kot. 

Disini bermulanya sesi mengempiskan purse + wallet. Encek tunang memborong novel seram+thriller. Seb bek dpt murah sb beli borong mcm nk bukak kedai buku sndiri.

Malam layan How To Train Ur Dragon. Markah penuh utk animasi ini. Dragon dia yg best sbnrnya. Yg penting citer neh mcm ala2 ajar kiter naik moto manual, mcm mn nk tukar clutch (bkn clutch henbeg tuh ye).

Ahad. Ari yg ditunggu2. Parking kt Sogo. Memandangkan kedai lom bukak sb kitorg smp dlm kol 930 pagi, jdnya mau ke Semua House dl (ekceli SH pon xbukak lagi). Berjalan kaki lalu singgah kedai kerongsang CK Rahim. Alaa xkan xpnh nmpk kalo biase jalan2 situ.

Niat mau carik rantai 3 anak + cekak kepala ala2 tiara. Ini kerana utk mjlis bertandang, aku siap sndiri (mekap sendiri sumelah sendiri. Kalo ada org nk tlg sudah ckup bagus sb famili encek tunang majoriti lelaki2 gagah, tiada yg lembut). Hardcore bukan. Sila jgn salah persepsi. Mjlis bertandang bukanlah tidak semenggah. Cuma famili encek tunang lebey kpd membuat knduri jamuan (knduri ng jamuan sama mkna, saja letak dua2 utk menunjukkan betapa pentingnya aktitviti makan nnt). Aku ng encek tunang akn pkai baju melayu + kurung moden tp aku tmbh la aksesori cun sket utk menunjukkan akulah pengantin!~

Jujur bilang, mjlis mcm neh yg aku nak kt belah aku, cuma aku tempah MUA je aa. Len sume lebey kpd jamuan makan. Tp xper. Bila mak aku nk gk wat mmg knduri kawen seronok dpt menantu lelaki, otak aku pon tukar tune jd meroyan kalo ada mende xkene tempat.

Okeh. Berbalik kesah rantai 3 anak + cekak ala2 tiara. Uuuu amatlah xbest sb xbyk cois mcm kt SH. Kedai CK Rahim neh sesuai kalo korang semata2 carik kerongsang. Mende2 yg aku carik tuh cume ada rantai 3 anak tp xbyk pilihan.

Of to SH. Brekfas jap kt Station Kopitiam. Sempat tgk drama budak waiter tumpahkan air. G kedai kerongsang (eh bebeh aku lupe siot nama kedai neh). Yg penting kt level 1 kot. Naiklah escalator. Sederet Maya Silk House tp belah belakang. Sng nk kenal sb dari luar ada display tepak sirih, kerongsang2, tiara2, senang citer aksesori2 hantaran n pengantin aa.

Rantai 3 anak ada bbrp jenis:
1. Bersalut emas
2. Bersalut perak
3. (aku xtau ape jenis dia tp mmg sesuai utk pesen tradisional melayu)


Dalam byk2 jnis kt atas ada lagi sub-jenis:
1. Xder permata
2. Ada permata

Perbezaan hrge xketara cume yg ada permata mahal dlm rm20 ke rm30. Aku amik yg xder permata sb bajet. Ahahahahahha!~ Saje je ekceli sb xder la risiko permata tercabut ke hape ke. Dey even xder permata, still berkilat2 tau. Aku amik silver pnya. As default, dia xder pin kt belakang rantai tuh (yg 3 anak tuh). Aku request tmbh pin jdnya kalo pkai aku lari ke melompat ke rantai tuh menten melekat kt baju, xder lari2. Xder penambahan hrge bebeh. Neh aku mintak kurang, dptlah rm70 (asal rm100).


Then carik cekak ala2 tiara. Oh tidaklah ku mau tiara tinggi mencakar bumbung khemah. Sb aku mau sesimple munkin. Again, mau yang silver type. Sb baju aku dark pepel. Seri akan naik ng kaler silver. G pon sampin encek tunang pon silver.


Jumpe yg best. Cekak, ada manik2 putih sket. Hrga asal rm120. Aku tekan nk kurang ng alasan beli rantai 3 anak. Dptlah dlm rm80. Ms beli neh dia kasi skali beg baldu utk simpan.


Selesai tugas, of balik ke Sogo. Objektif - carik brg2 hntaran. Di sini telah berlaku sesuatu diluar jangkaan. Kalo ikot plan, tiada perfume utk aku sb aku sensitif, alah + nnt migrain + demam kalo pkai perfume. Tp tetibe, booth Anna Sui baru bukak, encek tunang bekenan ng pekejing dia. Gothic victorian. Dan tetibe brader aww bg aku ng encek tunang bau 1 perfume neh. 


Woohhh amat best. Yg penting aku xpening, xrs nk muntah!!~ Kagom siot. Melihat kpd kekaguman aku ng encek tunang, lalu disediakan kerusi utk kitorg, n brader aww mekapkan aku plakssss. Oh jatuh centa sb every single product (blusher, powder sumelah ada scent light rose). Yg penting aku xpening!!~ Yaaa jika aku xpening itu bermksod aku serasi.


Jujur bilang ekceli aku mau brand lain (brand neh aku pnh siarkan entri review aku dl) utk mekap set aku tp encek tunang mengoffer utk kasik yg ini jika aku bener2 maukannya~~ Oh dats y i lebiu, love!!~ Tp bukan sekarang aa sb bajet dia utk mekap adelah bulan lain. Uhuhuhuhu!~


Jdnya berbalik kpd perfume, selesai part perfume aku. Set perfume didatangkan bersama body shower, limited edition guitar keychain, n ada 2 lotion ape nth. Pehtuh the best part is berlambak free gift brader aww tuh kasik. Payung anna sui, beg, sample perfume baru - rock me!, whitening creme (2 dia bagi), oil control liquid, ng moisturising milk.


Ke perfume encek tunang plak. Mamat neh menten pkai ape yg dia mmg pkai. Xmoh tukar takot aku xselesa. Perfume set dia as usual dtg bersama deodorant spray, body shower ng purse perfume (yg neh xinclude dlm dulang sb kecik bebeno). Free gift adelah travel toilettries bag. Hitam itu menawan. N aku decide nk bubuh dlm dulang sb nmpk cool. Yippiee penoh dulang aku nnt. Like!~


Of to 2nd floor - men's. Carik kemeja encek tunang. Macam mn aku wat muke manja gaya comel bajet ayu, encek tunang tetap xberganjak ng keputusan maukan kemeja berwarna itam. Ohh dia mmg suke idop dalam baju gelap. Bajet batman aa tuh. Xsusah carik sb dia terus berkenan biler sekali pndg kemeja itam belang2 halus kaler grey. 


Fitting cun. Terus rembat. Ingt nk carik kasut dia skali tp malangnya design yg dia nk dah xder saiz. Naseb awak laa. Kiter carik kendian la.


Of to Midvalley. Oh aku mmg kaki jalan. Encek tunang harus menerima kelebihan aku neh. Tujuan - carik atau lebey kpd observe kasut aku (sanding + hantaran).


Sudah bekenan pd Lewre. Tp bile masuk kedai dia, xbyk cois. Walopon jmp yg bekenan di hati tp hati ini masih meronta2 maukan yg len. Time neh masing2  da tensen sb lapar. Jdnya amik keputusan utk pulang n makan kt Kajang Metropoint. Sb ada Noodle Station. Oh ngidam aku ng nasik goreng tomyam dia.


Otw ke kete kt Gardens, tersinggahlah kt Charles & Keith. Waaaaaaaaaaaa aku rambang mata. Lagi byk cois n much2 cheaper dari Lewre. Oh aku xsangka lagi murah dari Lewre. Laki aku da penat. Dia duduk n tngu aku pusing 1 kedai dekat 20menet. Membelek2 kasut sume. Waaaa byk betol yg aku bekenan. Rs nk borong je sume. Behave nuri. Purse ko dah nipis. Sila tngu gaji seterusnya.


Ya. Lepas tnjuk seketul 2 kasut yg nmpk possibility utk jd kasut kawen + hantaran kt encek tunang, beliau bersetuju. Akan kembali bulan depan utk kasut semata2!!~

Aminnn.. Alhamdulillah agk fruitful trip ke shoping complex semalam. 

Current mode: Nk siapkan bunga telor!~

Daaa. 

6 comments:

as ♥ Leenda said...

awak..mjlis kite lebey kurang same je date nye..tp sye pnye hantaran satu habuk pun blum beli lagi..bz memanjang...
.
.
moral of the comment..sye adalah jeles..huhu..:)

fikaryna said...

waa..ryna baca pun letih ikut trip puan t ke semua ( hampir la ) shopping kompleks di kl..haha..tapi congrats la sbb berjaya capai misi walau ada yg tersasar..( itu biasa..hehe..)

Puan T said...

yaa haku mmg kaki jalan.selagi buley singgah, aku singgah tnpe segan silu.

uuuu yg tersasar tuh sb berjaye wat muke manja mate kucing miaw2 lalu encek tunang cair lalu cairlah duit beliau.ohoho!~

Reen Tart Nenas said...

Cik Nuri!!!

kek mano kedai ko beli kerongsang2 tu? haku pun mau pegi nie. sbb aku pakai songket, so nak cari cucuk sanggul yg aku berkenan gaks. dari ape ko cite, mcm ada jer kat kedai yg ko ckp tu...

macehhh eih...

eih, lupo nak perkenalkan, nama aku Reen. nie kalo xkenal nie, xtau la nyah!

Puan T said...

wahahahahah reen!!~kalo aku ckp aku xknl ko, misti ko tampo aku lelaju kan.

oh kedai tuh mcm neh. bile ko masuk SH dari pintu utama, ko carik escalator yg naik atas kt depan kedai nama diamoney (kedai brg kemas). lepastuh ko akn jumpe lorong kt belah kanan ko (munkin aa tp yg penting ada lorong). ko masuk lorong tuh lalu ko akn jumpe 2 3 bijik kedai baju. abaikan kedai2 itu. pehtu kt depan ko akn nmpk kedai bergemerlapan ng jewelleries. Yaaa inilah kedai yg ko nk g tuh. sanggul ape ko nak sume ada. mmg cun aa tmpt dia. ralit aku belek brg2 dia. buley mintak kurang. kompem bg.

dari luar nmpk kedai neh gah n org akn rs brg dia mahal2 tp jujur bilang ok la weh price range dia. buley diterima akal.

Puan T said...

asleenda: eh jgn jeles bebeh. insyaAllah sempat tuh.kiter wat awal2 sb encek tunang pesen kejenya outstation. tuh yg selagi buley siapkan awal.

moral of the comment: chayok!!