Monday, August 30, 2010

Eh Eh Lagi Patploh Ari Je Lagi

Salam n hi.

Oh hanya berbaki 40 ari yer kawan2. Kejap plak raso. Raso mcm baru semalam set date nk kawen.

Okeh. 40 ari. Adanya adat yg ckp 40 ari xley jumpe pasangan. Ini untuk menimbulkan rasa rindu dendam. Supaya seri pengantin naik to the max.

Tp famili aku bute adat. Ohohoho bukan bute ape, cume jenis yg xikot sgt adat2. Murtad adat pon ye gk. Jadinya aku tidak nampak bahawasanya aku akan ikot nasihat orang2 tua jangan jumpe encek bakal suami 40 ari sebelum menikah.

Dulu, aku poyo2 ckp ish ish nk wat la. Biar rs geram ng encek bakal suami membuak2 nak2 dah selesai akad nikah.

Tapi, aku rs xdan laa nk wat. 

1. Baju nikah encek bakal suami aku simpan. Seminggu sebelum nikah baru encek bakal suami nk amik. 


2. Hantaran untuk aku, encek bakal suami soh aku simpan dulu. Nt pas raya baru nk bagi sepupu dia untuk watkan hantaran.

3. Encek bakal suami xder cuti raya. Hanya akan mule cuti ari senin. So mak aku neh yg mmg dah sayang gaban kt bakal menantu dia, cukup riso dan sedey encek bakal suami xberaya kt kampung beliau kt johor nun. Jadinya 3rd raya mak nak balik kl, nk encek bakal suami beraya ng kitorg.

4. 1st fitting baju bersanding seminggu sebelum majlis. Ofkos2 aku kne g ng encek bakal suami.

5. Cincin nikah ada kt aku lagi. Hanya akan diberi biler mak dia dah ada kt kajang.

Nak seribu daya, xnk seribu dalih. Aku mmg banyak alasan untuk tidak ikot nasihat 40 ari tuh. Ohohohoho!~

Siler jangan ikot perangai xsenonoh aku neh. Cume munkin aku tidak akan berdating berdua duaan ng encek bakal suami. Tgklah dulu cemaner.

Daaa.

8 comments:

nurainie.ismail said...

beznyaaa tarikh wed tu!!tahniahhh..congratzz..bezzla..kte yang dh kawin ni pun rs nak bersanding lagi sekali bila baca blog wedding org ni esp bride-to-be..ms nak kawen dulu lom lagi terjebak ngan blog..rs cm nyesal je

Sya Sakura said...

wahh lg 40 hari je.. x lama dh tu! org kata xleh jumpa 40 hari sbb nk bg naik seri, tp i personally think sbb nak elakkan pape benda yg x diingini and nk kasi rindu2 byk2..
so nti ms kawin, confirm muka berseri2 sbb hepi dpt tgk muka the other half yg dh rindu sgt2.. heheh..

Puan T said...

noraini: mekaseh!~

sya: a'ah aku pon pk mcm mn ko pk. eventually nk elakkan kiter terperosok dlm kancah2 tidak elok sb bajet dah buley kawen sgt. jadinya aku pk, aku akan kurangkan berdating. ohohoho!

Reen Tart Nenas said...

40 hari utk menerbitkan rase rindu...eceehhh aku pun cam ko kot nanti, cam tak bleh jer nak ikut tempoh tu...ekekeke tp bersebab :p alasan again...

Puan T said...

reen: aahahha oh haa!~ada satu g alasan = aku keje satu opis ng tunang aku.ohoohho!

Nora Aira said...

hehe, nora pun rasanya nanti tak dapat tahan 40 hari. susah2. ada benda susah nk ckp kat talipon so kena face to face jugak hik3

fikaryna said...

hehe..budak baik xper..nakai mata jer..huhu..

E'da said...

waahh sme lak tarikh..tarikh bertandang pn sma gak..beza tarikh nikah je..sbb i nikah mlm 9 oct 2..i pn bajet nk buat mcm 2 jgk..xnak jmpe..lps rya mmg x nak jmpe..tp gile bnyk je rsa bnda x siap lg..stress mkin dkat dah nie..hehe