Tuesday, August 17, 2010

Sakses!!~ v2

Salam n hi.

Syabas!! Segala to-do list yg aku senaraikan dlm post sebelum neh berjaya dilaksanakan!!~ Alhamdulillah..

1. Baju bapak ng adik - ohh syukur gilak ada saiz bapak. Bapak badan kecik so baju mcm saiz budak2 sket. Lokasi = Wisma Yakin. Oh aku sudah tidak berkeyakinan kt Wisma Yakin. Kenape perlu hire orang2 indon? Mereka tidak tau langsung pasal jenis kain, hanya layan customer lelaki, muke ketat xbley blah kt customer pompuan. Oh aku xpose. Xper.

Dan aku ada drama sebabak kt BAK tailor tuh. Alaa yg glemer ng baju melayu ng sampin2 t'ganu. Neh BAK tailor area tengah2 lorong Jalan TAR, bukan yg dekat Wisma Yakin. Pehh aku xpasti SA perempuan neh melayu atau indon, sekali ada sorang akak dari dalam jerit - eh eh tuh regular customer!! Terus ditolaknya aku ng mak aku. Bedebah looo!! Dan kejadian disaksikan oleh sorang SA lelaki yg terus - kak, siler masuk. Aku dengan pantas menjawab - xperla dik, terime kasih je la.

2. Veil - syabas!!~ Aku sendiri jahit veil aku. Mak aku potong, aku jahit. 
 
 Semat ng jarum peniti

Pilih jarum menjahit paling halus. Lihat gambar.

Tadaa!~

Selesai veil. Ada lebihan kain bermanik tuh aku bubuh kt area kepale. Full view ms kawen nnt k.

3. Borang permohonan berkahwin. Setel!!~ Alhamdulillah tp belah PPN je aa. Belah PAID belom lagi sb nk tungu encek bakal suami abis projek installation. Dijangka insyaAllah Khamis 26/08 g Shah Alam utk uruskan.
Ok. Dah bulan pose neh xder ape yg aku wat. Lenggang kangkung. Sesi berbuka pose bersama rakan2 akan dijalankan sekali arung kasi kad kawen. 

Daaa.

4 comments:

mRs mysarah said...

lagi 1 bulan lebih, haruslah siapkan sume benda cepat2! :)

farahfatihah said...

syabas!

Reen Tart Nenas said...

hebat hoke. veil jahit sendiri :) congrats babe! tanganku bangku, memang xde harapan la nak DIY

amElyn said...

cantiknyaa lace tepi2 tuh!
memang rupa dia gitu or u jahit bead tuh? siyes lawa! rasa bersemangat nak DIY veil sebab nikah nanti i kena carik veil..adehh..
sonok baca ur previous entry pasal veil tu. =)
thanks for the idea!