Tuesday, August 17, 2010

Senarai Utk 2 3 Ari Sebelum Majlis

Salam n hi.

Baiklah. Walopon aku xkawen lagi, tp alhamdulillah sedare mare ramai yg dah kawen. Dan berdasarkan pengalaman jd AJK majlis sama ada kuat atau suam2 kuku, aku buley draftkan perjalanan pekerjaan sepanjang 2 ari dan ari kejadian majlis itu.

Untuk majlis aku yg berlokasi di rumah, kerja2 kuat majlis akan bermula dari ari khamis 07/10/10.


Khamis 07/10/10
1. InsyaAllah aku dah mula cuti.
2. Sudah mula mengemas ruang tamu. Keluarkan apa2 dokumen2 penting dari almari ruang tamu dan simpan di tempat selamat. Almari2 ini tidak akan dialih sb berat dan mmg berada di dinding2.
3. Sudah kawtim sama sepupuku si radiah itu yg juga akan angkut adik beliau si anis itu utk sesi pkai inai malam nnt. Awal bukan? Xper, kalo xmerah, ada lagi buffer 2 ari utk merahkan inai.


Jumaat 08/10/10
1. InsyaAllah rangka pelamin akan dipasang pada ari jumaat. Bunga adelah bunga idop. Jadinya bunga hanya akan dipasang sabtu petang/ malam. 
2. Sudah mula mengemas bilik pengantin. Tebuk mana2 lubang letak cangkuk nk gantung juntai2 kristal.
3. G pasar malam beli buah untuk hantaran.


Sabtu 09/10/10
1. Mau buli radiah dengan mengangkut beliau ke PKNS Bangi beli bunga idop untuk sirih junjung dan hiasan bilik pengantin.
2. G amik kek hantaran kt kedai kek Bakery's Cottage.
3. Racik bunga rampai. G masjid amik bunga nk boh dalam bunga rampai.
4. Display hantaran. Pehh ayat. Bukan. Bukan display. Tp display la gak kan. Siapkan sume boh atas dulang. Cantik2kan hantaran.
5. InsyaAllah mak aku wat baca2 doa sket. 
6. Pagi kol 10 insyaAllah katering sampai utk pasang khemah scallop bagai sume.
7. Petang/ malam bunga idop pelamin akan dipasang.
8. Masukkan gula2 dalam plastik. Siapla korang sepupu2ku. Aku mau jadi mandur arah itu ini. Kata pengantin.
9. Call Pakcik Halim remind aku nikah kol 930AM.
10. Siapkan bilik pengantin.
11. Malam2 bute adik aku bersama konco2 akan g cacak penanda arah.
12. Bergosip2 bersama kazen2 sekalian.
13. Call mak andam utk pengesahan waktu kedatangan pagi esok.
14. Asingkan bahulu utk tetamu. Label kotak.
15. Rebus dan masukkan telur dalam bunga pahar dan bunga telur VIP.



Ahad 10/10/10 
KAWEN!!~ Ye ye ye ye!~


Munkin korang ley amik senarai neh gk utk saper2 yg kepale mcm aku.

Daaa.

1 comment:

Nora Aira said...

saya suka bab bergosip dengan kazen hehehe , nora ni kazen first yang kawen..mesti gosip xhengat dunia hik3 :P