Wednesday, August 4, 2010

Urusan Borang Kebenaran Menikah v1

Salam n hi.

Ok. Bulan 8 adelah bulan menguruskan permohonan menikah. Spt yg dketahui oleh anda2 sume, urusan borang adelah didahului dengan pihak bakal pengantin lelaki dahulu, kemudian pihak bakal pengantin pompuan, dan yg last skali g amik sijil kebenaran menikah kt pejabat agama kt shah alam saner (utk saper2 mukim dalam selangor).

Alhamdulillah, utk entri v1 neh, berkenaan dengan urusan borang encek bakal suami. Beliau dah amik borang ms dalam bulan 3 ritu (aku rs aaa, tp beliau mmg amik awal utk mengelakkan aku membebel xtentu pasal).

Isi dan isi dan isi lalu ada part berkenaan calon bakal isteri. Jikalau kedua dua pasangan mmg berasal dari mukim masjid yg sama, tiada mslh akan timbul ms isi borang. Tp jika mukim masjid berlainan mcm aku dan encek bakal suami, kiter sbg bakal pengantin pompuan haruslah memprovide maklumat2 yg betul, tepat, dan benar.

Utk mukim aku - Fasa 1 Tmn Sri Serdang, mukim masjid adelah Masjid Kompleks Pertanian Serdang (juga dikenali sbg Masjid Dalam).  BUKAN Masjid UPM walopon rumah aku belakang masjid UPM. Xora, sila take note ye. Aku rasa ayah ko alert mende neh.

Orang lelaki mmg suke wat keje last menet. Isnin nk p jumpe tok kadi mukim beliau, barulah isnin petang tu terhegeh2 nk isi borang utk part calon bakal isteri. Ish ish ish bakal suami neh!~

Peh tu xwat apoinmen plak tuh ng tok kadi tersebut. Ish ish ish. Mmg la xjumpe, tok kadi tersebut ade class agama.


Setelah kene bebel ng aku yg kebetulan bad mood sb demam+seseme, beliau mengambil iktibar lalu pagi2 call itu tok kadi utk jumpe malam semalam.


Alhamdulillah, dengan saksi borang yg merupakan abg sulung beliau dan jiran sebelah umah, selesai sudah setelah melalui episod interview smp berpeluh2 badan. Haih neves bang? Ohohohoho!~

Pagi neh encek bakal suami mau singgah opis utk bagi itu borang2 sume bersama2 lampiran2 yg perlu utk aku proceed part aku plak. InsyaAllah kalo xder aral, Isnin 16/8 neh akan wat apoinment ng Pakcik Halim (jurunikah den). Harap sumenye berjalan lancar. Amiin.

Daaa.

3 comments:

Xora said...

pakcik halim tok kadi cool!

Sya Sakura said...

wahh dh makin dekat dh ek?
Hopefully semua akan dipermudahkan & berjalan lancar. Amiin :)

mRs mysarah said...

eh kamu tak berdebar2 ke tu? :DD