Tuesday, September 7, 2010

9 Naga

Salam n hi.

Motif entri = aku bosan. Rindukan encek bakal suami yg tgh ceret beret. Sian dia.

Aku lebey menggemari movie yg berkaitan romantika2 tp romantika2 itu diselitkan dalam movie yg berunsur bunuh2, thriller, hantu. Kurang menggemari movie yg 100% romantika2.

Berikut aku stori 1 movie yg smp skg aku tgk kompem meleleh air idong:

9 Naga

Movie yg paling meruntun jiwa raga aku. Pembunuh upahan yg mahu benti membunuh. Tapi atas desakan idop dan impian mahu memberi hadiah sebuah rumah kepada isteri bernama Ajeng, dan atas blackmail dari orang2 jahat yg lain, beliau terpaksa membunuh lagi. Dalam masa sama beliau masih berasa bersalah yg terdalam sekali sb tertembak rakan baik sendiri. Isteri yg tidak tahu beliau mendapat rumah dari suami, hanya mampu menangis atas kematian suami sambil membaca surat terakher dari suaminya.

Aku suke citer neh dia dilatarkan atas perspektif seorang suami. Aku rasa mana2 movie yg perspektif seorang suami adelah sangat2 romantik berbanding movie2 100% romantika yg hanya perspektifkan seorang boifren/ gefren.

Istriku Ajeng,
Manusia terkuat yang pernah ku kenal
Terima kasih atas rumah terindah yg telah aku tempati
Terima kasih untuk memberi maaf.. sebelum aku meminta
Terima kasih untuk bersabar.. sampai aku tahu..
Kalo hal2 terbaik dalam hidup
Tidak memerlukan uang
Seperti suaramu yg selalu setia menuntunku


Pulang ke hatimu
Rumahku yang terindah


Suamimu 
Marwan



P/s: Fauzi Baardila sgt hensem!!!~

Daaa.

No comments: