Thursday, September 30, 2010

Puluh Sudah Menjadi Sa = 9 Hari

Salam n hi.

Perasaan:

Berkobar kobar
Tak sabar
Neves
Tangan asik berpeluh dari isnin lepas
Rindu tetibe kt bakal ayah mertua


Haa yg last skali tu tetibe rasa mcm tuh bile semalam encek bakal suami ckp bakal ayah mertua kene gout. Bakal ayah mertua aku kiut. Siyes xtipu. Bile korang melihat warga emas yg 65-yr-old & above, korang akan rasa mcm aku rasa.


Kiut bile tgk bersungguh2 encek bakal suami tegah ayah dia jgn makan makanan yg bukan2 sb faktor kesihatan. Kiut bile tgk bakal ayah mertua ckp - alaaa sikit jeeee~~, sambil wat muke xbersalah. Ini kejadian benar2 terjadi depan mata masa bulan dua ritu, masa abang encek bakal suami nk bertunang ritu.

Masa aku bertunang ritu, bakal ayah mertua xdapat hadir sb perut dia sakit yg amat, asik ke toilet xbenti2. Jadinya esoknya gagah aku g kajang nk berkenalan ng bakal ayah mertua. Kiut bile mule2 jumpe dia terus hulur tangan nk salam. Rasa diterima sangat2.

Semalam encek bakal suami ckp, bakal ayah mertua bersungguh2 jaga diri sb dia ckp - ko masa bertunang aku xdpt g dik, aku nk gak datang time ko nikah nnt. Oh terlupe, bakal ayah mertua menghidap strok sejak bbrp tahun yg lalu tp skang dah gigih berjalan pkai tongkat.

Bakal mama mertua ckp bakal ayah aku tuh dah amik injektion. Skang neh tgh berehat2. 


Cepat sembuh ye ayah.

K lah. Sekain cerita di pagi yg gerimis2 ini.

Daaa.

3 comments:

Byzura Mj (By) said...

"jumpe dia terus hulur tangan nk salam. Rasa diterima sangat2."


same apa yang By rasa dahulu. Terharu..tskkk

veesakura said...

smoge ayah mertua kamu cepat sembuh ya!amin..msti tengah nebes tahap cipan skang kan..

.: an :. said...

amiin!! =D