Wednesday, September 22, 2010

Sweet 17

Salam n hi.

Bukan aku bertambah mude dengan tajuk Sweet 17. Itu adelah baki hari sebelum ijab dan qabul.

Disini mau berkongsi sesuatu dengan anda2 semua. Apa Yang Ada Dekat Kenduri Kawen Orang Lain Yang InsyaAllah Tidak Akan Ada Time Kenduri Aku.

1. Merenjis. Aku dan encek bakal suami kurang menggemari aktiviti ini. Alhamdulillah mak bapak aku xsuke aktiviti merenjis. Selalunya kalo mak aku dipanggil merenjis pengantin, mak aku hnya akan pergi bersalaman sahaja. Dia xsuka ekceli. Dan nasib baik juga parents encek bakal suami mmg xsuka juga aktiviti merenjis. Tp xkesah jika ada pelamin. Oleh itu time majlis aku nnt, instead of merenjis, akan ada acara bersalaman ng pengantin atas pelamin.

2. Majlis Khatam Al-Quran. Tiada majlis ini. Mak bapak aku pon decide xnak ada sb nk kurangkan kos dan untuk famili kitorg tidak rushing banyak majlis. Jadinya ari sabtu itu diganti dengan majlis tahlil sekejap. Itupon xjmput orang. Mak ckp, saper yg ada, itulah tetamu.

3. Acara Potong Kek. Aku xminat. Mak bapak aku pon xminat. Secara peribadi, aku mau masa yg mungkin diluangkan utk potong kek, buley aku spend utk memperkenalkan bakal suami aku dekat sedara mara yg jauh2 - singapore for example, nak g menyalang mmg mustahil la kan jauh tu (menyalang = bahasa minang = ziarah lepas kawen). So aku ada byk masa utk round keliling khemah dan berkenal2an.

4. Buku Tetamu. Juga tiada. Aku xminat. Tp aku suke tulis atas buku tetamu kalo datang kenduri kawen yg ada buku tetamu. Jujur ckp, aku bukan seorang yg menghargai satu2 mende sampai bile2. Buku2 biodata time skolah dl sume dah aku buang. Tp ada satu mende sampai mati aku simpan - gambar.


5. Tukar2 Baju Persalinan Daerah/ Negara. Juga tidak minat. Aku mau berehat dari penat salin2 baju. Juga cut cost. 


6. Silat. Aku nak!!~ Tapi bapak berkeputusan xmoh adakan silat2 atas faktor keselamatan. Aku akan berarak dari simpang turun bukit dimana simpang itu tidak ditutup jalan. Nnt kereta motor sume lalu2.


7. Scallop/Kelambu Dalam Bilik Pengantin. Juge tidak minat. Bilik kecik, letak scallop/ kelambu lagilah mcm gua ape segala. Aku mau simple sahaja.


8. Karaoke. Famili aku social retarded. Xpenah g karaoke. Famili encek bakal suami juga begitu. Dan rumah aku adelah betul2 di belakang masjid UPM. Sungguh kurang sopan nk buat karaoke. Jiran2 aku juge banyak ahli masjid. 


Bagi aku, walopon ada 8 mende xder dalam wedding aku, berkat dan restu famili aku paling penting. 


Lagi 17 ari aku akan bertukar status dan lagi 17 ari priority aku akan beralih kt laki aku.


Oleh itu, ari2 yg berbaki 17 ari neh aku spend masa banyak kt rumah utk pleasekan famili dan kebanyakkan keputusan last menet pasal majlis aku, aku serahkan dekat mak bapak aku. Mereka lebey tau ape yg terbaik utk anak gadis tunggal depa neh.


Daaa.

10 comments:

elle's laaa~ said...

bgus la akak nie .. simple jer kan time kawen .. bnyak kurg kan kos .. hihihi .. btw , selamat utk akak ye ! =)

Puan T said...

terima kasih elle~

Byzura Mj (By) said...

macam sama tarikh je. tp u kahwin ;). lagi besau majlisnya. semoga jalan lancar k...

Fazrina Zolkepli said...

kenduri di umah ku pun tak de mende2 tu semua nury... kec khatam alQuran.. tapi ok je, ee elok le tak de karaoke, nyaman aje..

Reen Tart Nenas said...

betul2... last2 minute nie, ape yg ada je la...

Puan T said...

by: selamat bertunang!~

erni: kan kan kan kalo yg nyanyi tu sorenya sodap xpo, neh alahai katak lagi merdu.

reen: ha'ah redha je ape yg nk jd last menet.

fikaryna said...

bakal pun t..percayalah..walaupun perkara2 di atas tiada dalam majlis..tapi majlis akan ttp meriah..

macam majlis ryna..simple, selamat dan berkesan di hati..cewwah..huhu..

Puan T said...

ryna: meriah akan tetap ada!!~doakan sume baik2 ye.

oli3zi said...

lebih kurang gak la ngan mjlis sye..kalo bleh mmg nk jumpa ngn tetamu yg hadir..amek2 gmbar..baru best kan?
semoga mjlis berjalan lancar..ameen..

♥♥ eija ♥♥ said...

tak pee yang penting semua pihak puash hati kan...
saya suka cara awak.
Insyallah semua berjalan dengan lancar...